۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۴۸۲۲۲۲
مدیر حوزه علمیه خواهران همدان:

حوزه‌های علمیه خواهران بستری مناسب در راستای کمال جویی وآرمان خواهی است

مدیر حوزه علمیه خواهران همدان با بیان اینکه حوزه‌های علمیه خواهران از بسترهای مناسب کمال جویی وآرمان خواهی است، گفت: نهادهای فرهنگی آموزشی در راستای شروع پذیرش در حوزه‌های علمیه اطلاع رسانی کنند.
حجت الاسلام فاضلیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از همدان، اجلاس فصلی مدیران حوزه‌های علمیه خواهران استان همدان ظهر امروز با حضور مدیر حوزه علمیه خواهران استان، رییس ستاد اقامه نماز، مسؤول امور بانوان استانداری همدان و مدیران مدارس علمیه خواهران استان برگزار شد.

در این اجلاس، مدیر حوزه علمیه خواهران همدان با بیان اینکه بانوان نیمی از جامعه و مربی نیمی دیگر از جامعه هستند به سخن مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری می فرمایند «پدیده خواهران طلبه، پدیده عظیم و مبارکی است. هزاران عالم، پژوهشگر، فقیه و فیلسوف در حوزه‌های علمیه خواهران تربیت شوند. این چه حرکت عظیمی خواهد بود».

حجت‌الاسلام سید حسن فاضلیان یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی را حوزه‌های علمیه دانست و گفت: حوزه‌های علمیه، یکی از مناسب‌ترین بسترهای کمال‌جویی و آرمان خواهی برای خواهرانی است که تشنه فراگیری معارف ناب قرآن و خدمت به اسلام هستند.

وی از مدیرکل امور بانوان استانداری همدان خواست تا با توجه به آغاز پذیرش در حوزه‌های علمیه خواهران نسبت به تشکیل جلسه و ابلاغ این اطلاعیه به سمن‌ها و بانوان در حوزه‌های مختلف اقدام کند.

حجت‌الاسلام فاضلیان با بیان اینکه در دوره استانداران قبل هر ساله دیداری با مدیران حوزه‌های علمیه برگزار می‌شد، گفت: در خواست داریم مدیرکل امور بانوان استانداری از استاندار همدان برای جلسه دیدار مدیران حوزه‌های علمیه خواهران استان وقت گرفته و جلسه‌ای را برنامه‌ریزی کند.

رییس ستاد اقامه نماز استان نیز در ادامه این جلسه با ارائه پیشنهاداتی برای جذب طلبه در حوزه‌های خواهران، گفت: استفاده از ظرفیت رسانه‌های نوشتاری و دیداری می تواند عامل مهمی برای افزایش تعداد ثبت‌نام باشد.

حجت الاسلام سید احمد حسنی حلم با اشاره به لزوم ایجاد انگیزه در بانوان برای حضور در حوزه‌ها، بیان کرد: ظرفیت دیگر برای جذب در حوزه‌ها استفاده از خود طلبه‌ها است که می‌توانند با تبلیغ چهره به چهره در جذب مؤثر باشند.

مدیرکل امور بانوان استانداری همدان نیز با بیان اینکه تمایل به حضور در حوزه‌های علمیه در دختران کاهش یافته است، اظهار داشت: آسیب‌شناسی مدون و علمی این مسأله باید انجام شود و نتیجه در اختیار مدیران حوزه‌ها قرار گیرد.

در این جلسه پیشنهاداتی چون استفاده از ظرفیت مبلغان و بانوان مبلغه، انجمن‌های اولیا و مربیان در مدارس، سرگروه‌ها و مربیان حلقه‌های صالحین و هیأت‌های مذهبی و غیره مطرح شد، ضمن اینکه 400 تا 450 نفر مبلغات سنتی در استان حضور دارند که 225 نفر از آنها نیز در همدان فعال هستند و می‌توان از ظرفیت آنها برای تبلیغ در پذیرش طلبه استفاده کرد./979/202/ب2

ارسال نظرات