۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۴۸۴۳۲۵
آیت الله اشرفی شاهرودی:

حضور در راهپیمایی فاطمی نشانه ارادت به اهل بیت است

آیت الله اشرفی شاهرودی با دعوت مردم برای شرکت در راهپیمایی عظیم فاطمی، این مراسم را تعظیم شأن حضرت زهرا و حمایت از ولایت دانست.
آیت الله اشرفی و ستاد مردمی عزاداران فاطمی آیت الله اشرفی و ستاد مردمی عزاداران فاطمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی از علمای بزرگ خراسان و استاد سطح عالی خارج فقه و اصول حوزه علمیه عصر امروز در جمع ستاد مردمی اجتماع عظیم عزاداران فاطمی در دفتر خود خطاب به اعضا گفت: برگزاری این مراسم باشکوه و گسترده جای تشکر و قدردانی دارد و ان شالله اجر عظیم را از اهل بیت و خود حضرت زهرا(س) بگیرید.

لزوم پاسخ به شبهات عزاداری

آیت الله اشرفی شاهرودی بیان داشت: برگزاری مراسم عزاداری حضرت زهرا(س) و راهپیمایی فاطمیه در حقیقت تعظیم شان حضرت زهرا(س) و نشان دادن مظلومیت امیرمؤمنان علی(ع) و حمایت از ولایت است بارهنمودهای پیامبر و آیات قرآن به این راه هدایت شدیم که شاکر این نعمت هستیم.

وی ادامه داد: مسأله ای که برخی جوانان تحت تاثیر تبلیغات مطرح می کنند و معترضند که چرا همه وقت عزاداری، و چرا دهه های مختلف برگزار می شود شما می خواهید مردم مدام گریه کنند و مملکت را از شادی و نشاط دور کردید باید از طریق رسانه ها و طوری پاسخ داده شود که سرخورده نشوند و از شعائر و حفظ آن دور نشوند بنابراین تبیین کنید چرا اینگونه مراسمات برگزار می شود چه هدف مقدسی دارید و مبنای آن را اطلاع رسانی کنید.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان بیان داشت: تبیین شود چرا حضرت زهرا(س) قیام کرد و در این سن و سال جوانی، خود را به خطر انداخت. قیام ایشان به چه منظور بود و ظلم آنها چه بود. یگانه دُردانه پیامبر گرامی اسلام که مردم را از اوج ذلت و بدبختی به عزت رساند چرا با او اینگونه رفتار شد؟

وی افزود: این مبانی را به آنهایی که در صدد برآمدند دشمنی با اسرائیل را و مقاومت در برابر دشمنان را کمرنگ کنند و شهادت را افسانه می خوانند بگوئید تا آنها هم بدانند.

مداحان به دور از خودنمایی اشعار ارزشمند بخوانند

آیت الله اشرفی شاهرودی گفت: برخی مداحان مطالب بی محتوا در مجالس عزاداری می گویند و خودنمایی می کنند و اتفاق افتاده که در جلسه ای علما بنشینند و اینها سخنان بی محتوا بگویند بنابراین وقتی قرار است مجالس بزرگی برگزار شود و علما و مردم جمع شوند باید مدیریت درستی صورت گیرد تا مداح خوب با اشعار ارزشمند عزاداری کنند.

وی افزود: بدون اینکه بخواهید به فرقه ای حرفی بزنید با حفظ وحدت خوب است چرایی این مراسم و هدف قیام حضرت زهرا(س) تبیین شود. هیچ جای دنیا با تنها یادگار پیامبرشان که دنیا را تکان داده و آنها را هدایت کرده چنین رفتار نمی کنند.

وجدان هر کسی مودت به اهل بیت را برای قدردانی از پیامبر درک می کند

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه خراسان گفت: حال که این همه زحمت کشیده می شود سعی کنید بهترین برداشت را از این مراسم داشته باشید مردم همه از صمیم دل به اهل بیت و حضرت زهرا(س) ارادت دارند و حتی غیر شیعه هم در مراسم شرکت می کنند و در قرآن دیده اند که پیامبر اجری برای رسالتش جز مودت اهل بیتش نخواست و وجدان هر بشری این را درک می کند و با فطرت پاک مردم این قدردانی درک می شود.

وی افزود: بزرگداشت این مراسم دفاع از حریم حضرت زهرا(س) و امیرمؤمنان علی(ع) و قدردانی نسبت به پیامبر است این شور و شکوه ائمه مراسم را ائمه جماعات  مساجد می توانند در بین مردم ایجاد کنند و با حضور گسترده پاسخ و تودهنی محکمی به وهابیت بزنند که نسبت به عزاداری ها و شعائر دین شبهه افکنی می کنند.

دعوت مردم به شرکت در راهپیمایی فاطمی

آیت الله اشرفی شاهرودی در پایان خطاب به مردم گفت: ازمردم خواهش می کنم  این موضوع را مورد توجه قرار بدهند و حال که وهابیت چنین فعالیت می کند در مقابل خدمات نبی مکرم اسلام قیام کنند و مراسم را با شکوه برگزار کنند و با حضور خودشان و اظهار ارادت به ساحت پیامبر و اهل بیت(ع) حق و حقیقت را نشان دهند.

گفتنی است مراسم عزاداری روز شهادت و راهپیمایی روز پنج شنبه 12 اسفند از ساعت 8:30 در میدان شهدا آغاز می شود و در ادامه با پیاده روی تا حرم مطهر رضوی پیگیری می شود و با سخنرانی آیت الله علم الهدی در رواق دارالحجه خاتمه می یابد./201/933/ب1

ارسال نظرات