۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۴۸۶۲۶۷

چند خبر کوتاه از خوزستان

برگزاری سومین همایش تربیت مثبت در خانواده، اعزام دومین گروه خبرنگاران افتخاری شهدا به یادمان های دفاع مقدس، برگزاری کنگره شعری سیده کائنات و ارسال 300 اثر هنری دانش آموزی به جشنواره دفاع مقدس نیلوفران آبی چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
خبر کوتاه فرهنگی

محمدامین خوشنویس زاده، مدیرکانون فرهنگی ـ هنری خاتم الانبیاء اهواز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برگزاری سومین همایش تربیت مثبت در خانواده ابراز داشت: چنین همایشی جزو طرح های برتر کشوری شناخته شد و ابلاغیه اجرا در سطح کانون های مساجد کشور صادر شد.

مدیرکانون فرهنگی ـ هنری خاتم الانبیا اهواز با بیان اینکه مسائل تربیتی محور اصلی همایش مذکور است، خاطرنشان کرد: سوق سبک زندگی خانواده ها به سوی اسلامی شدن و سیره اهل بیت(ع) از جمله اهداف برگزاری همایش است.

این فعال امور تربیتی به پیشرفت تکنولوژی و نفوذ بیش از حد آن در جامعه امروزی به ویژه خانواده ها اشاره و اظهار داشت: تلاش می کنیم تا خانواده ها با استفاده از امکانات تکنولوژی روز و فضای مجازی از زندگی اسلامی و شادابی برخوردار شوند.

این مقام مسؤول در ادامه گفت: حل مشکلات جوانان و خانواده ها، برقراری انس و پیوند بیشتر میان اعضای خانواده، ایجاد خانواده شاداب و به تبع آن جامعه شاداب از دیگر اهداف همایش خواهد بود.

خوشنویس زاده با بیان اینکه همایش مذکور در چهار محور تربیت اسلامی، مشکلات عمومی نوجوانان، تکنولوژی و تربیت و قوانین عمومی تربیت برگزار خواهد شد، افزود: با توجه به نقش محوری و غیرقابل انکار بانوان در خانواده و امور تربیتی فرزندان و جامعه، بیشتر مخاطبان همایش را این قشر تشکیل می دهند.

وی گفت: حجج اسلام شریفی نژاد و القاسی کارشناسان امور تربیت و خانواده به عنوان سخنران در این برنامه حضور خواهند داشت.

اعزام دومین گروه خبرنگاران افتخاری شهدا به یادمان های دفاع مقدس

دومین گروه از خبرنگاران راهیان نور چهاردهم اسفندماه به یادمان‌های دفاع مقدس و مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

این خبرنگاران تحت عنوان «خبرنگاران افتخاری شهدا» و پس از کسب آموزش‌های مورد نیاز در مرکز جهاد رسانه‌ای شهید رهبر به منظور پوشش منسجم رویدادها و آخرین اخبار یادمان‌ها و محل‌های تجمع زائران راهیان نور به این مناطق اعزام شده‌اند.

شلمچه، طلائیه، میشداق، یادمان شهدای هویزه، فکه، شهدای هور، فتح المبین، نهر خین، خرمشهر، کربلای ۴، شرهانی، عملیات رمضان و کانال کمیل از جمله مناطقی هستند که خبرنگاران اعزام شدند.

خبرنگاران افتخاری شهدا در چهار بازه زمانی ۱۰ روزه به همراه دیگر خادمین شهدا در مناطق عملیاتی و یادمان‌های دفاع مقدس حضور پیدا خواهند کرد.

یادآور می‌شود؛ مرکز جهاد رسانه‌ای شهید غلامرضا رهبر روز دوم اسفندماه ۹۵ در معراج شهدای اهواز پادگان شهید محمودوند با حضور این خبرنگاران افتتاح شد.

برگزاری کنگره شعری سیده کائنات

کنگره شعر «سیده کائنات» در آستانه میلاد دخت نبی مکرم اسلام؛ حضرت زهرا(س) با حضور شعرای کشوری و استانی در برگزار می‌شود.

این کنگره ادبی شنبه ۲۱ اسفندماه ساعت ۱۹ در تالار کتابخانه مرکزی خوزستان(تالار مهتاب) با حضور همه علاقه‌مندان برگزار خواهد شد.

این رویداد ادبی به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برنامه ریزی شده است.

برگزاری شب شعر سیده کائنات با حضور سعید بیابانکی و حسن صنوبری و شاعران استانی همچون مرتضی حیدری آل کثیر، حامد صافی، سید محمدمهدی شفیعی، محدثه الماسی، زهرا آراسته نیا و عباس حزباوی همراه خواهد بود.

ارسال 300 اثر هنری دانش آموزی به جشنواره دفاع مقدس نیلوفران آبی

به مناسبت فرا رسیدن ۲۲ اسفند؛ سالروز بزرگداشت شهدا، جشنواره هنری «نیلوفران آبی» ۱۸ اسفندماه در اهواز برگزار شد.

بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با همکاری آموزش و پرورش استان این جشنواره را در رشته‌های شعر، عکس، نماهنگ، نقاشی و وبلاگ‌نویسی با موضوع شهدا و دفاع مقدس ویژه دانش‌آموزان متوسطه دوره اول و دوم ۴ ناحیه اهواز برگزار کرده است.

پیرو اعلام فراخوان این جشنواره ۳۰۰ اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. ۲۱ اثر برتر در اختتامیه معرفی و از صاحبان آثار تجلیل شد.

این برنامه اختتامیه این جشنواره و به منظور تقدیر از برگزیدگان بخش‌های مختلف آن و همچنین مسابقه کتابخوانی شهید محمدی در مجتمع طلائیه اهواز برگزار شد.

سخنرانی برادر شهید بهنام محمدی و همرزم این شهید دانش آموز از دیگر برنامه‌های این جشنواره هنری است./303/9456/ب1

ارسال نظرات