۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۴۸۶۸۶۶
معاون فرهنگی و پژوهشی تبلیغات اسلامی کرمانشاه:

مادران و همسران شهدا مربیان اسطوره های ماندگار تاریخ هستند

معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه با اشاره به از خودگذشتگی و صبر و شکیبایی مادران و همسران شهدا، گفت : شهدا اسطوره هایی هستند که در تاریخ نامشان ثبت شده و بی­ شک آنها این افتخار را مدیون ایثار و از خودگذشتگی مادران و همسران خود هستند.
مادران شهدا

حجت الاسلام مجتبی فتح الهی نژاد، معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن 22 اسفند و سالروز وفات حضرت ام البنین(س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس، مدافعان حرم و شهدای آتش ‌نشان، اظهار داشت: مادر رکن اساسی و بنیانگذار هر جامعه ای است و هر جامعه ای که از جهات مختلف پیشرفت کرده باشد مدیون تربیت های مادران و صبر و شکیبایی همسران است.

وی نمونه مادران و همسران از خود گذشته را مادران و همسران شهدا عزیز دانست که چنین فرزندانی را تربیت کرده و پرورش داده اند.

حجت الاسلام فتح الهی نژاد تصریح کرد: اسوه و الگوی همه مادران و همسران شهدا حضرت ام البنین(س) است و این بانوی بزرگوار اسلام، مادر حضرت ابوالفضل عباس(ع) است که اسوه وفاداری و از خودگذشتگی و ذخیره بسیاری از فضایل اخلاقی و دینی بی مانند بوده که در روز عاشورا فرماندهی لشکر را به عهده داشت و جان خود را فدای امام حسین(ع) کرد و به فیض شهادت رسید.

معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در ادامه درباره شخصیت حضرت ام البنین(س)، بیان داشت: این بانوی عزیز منبع فضايل اخلاقي، کمالات انساني، ايمان، ثبات و پايداري، شکيبايي و بردباري، بصيرت و دانايي، نطق و سخن دان بود که توانست فرزندی همچون ابوالفضل عباس(ع) تربیت کرده و پرورش دهد و الگویی برای مادران و همسران شهدا در همه زمان ها قرار گیرد.

این مسؤول در ادامه گفت: مادرهای امروزی باید جایگاه خود را بدانند  به ‌ویژه اینکه مهمترین اصل تربیت فرزندان بوده و آشفتگی امروز جامعه به دلیل کوتاهی در تربیت فرزندان است و از این رو شاهد طلاق و دیگر مسائل هستیم، بنابراین مادر باید حواسش به خانواده باشد زیرا کانون خانواده اصلی‌ ترین نهاد جهان محسوب می‌شود.

وی مادر را ریشه خانواده خواند و گفت: باید توجه کرد که شهدا در دامن چه مادرانی بزرگ شدند و پرورش یافتند و «ام» بیش از 20 معنا دارد که علاوه بر معنای مادر به معنای ریشه و ستون است و زن لطافت آفرینش بوده و انسان هر چه دارد از دامن مادر است.

حجت الاسلام فتح الهی نژاد اظهار داشت: نقش مادران شهدا در پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس نقشی مهم، مؤثر و تأمل برانگیز بوده تا جایی که می­ توان گفت این افراد مربیان نسل های بالنده کشور و عامل افتخار آفرینی فرزندان و همسران خود در این عرصه ها بوده­ اند و بی تردید شجاعت، ایثار و خصوصیات اخلاقی یک شهید مرهون تربیت مادری است که خود عامل به فضایل اخلاقی بوده است.

وی نگهداری از جانبازان عزیز را وظیفه همگان دانست و مطرح کرد: شهدا و جانبازان به خاطر دفاع از میهن و مردم، جان خود را وقف جنگ با دشمنان و دفاع از اسلام و ایران عزیزمان کرده اند.

معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در پایان مطرح کرد: زیارت مزار شهدا و عیادت از جانبازان و مادران و همسران شهدا را وظیفه همگان است، زیرا این عزیزان یادگارهای بجا مانده از شهدا هستند و ما هر چه داریم از رشادت و از خودگذشتگی شهدا است و هر چه بیشتر پایبند به ارزش های دین و انقلاب باشیم شادی خانواده های شهدا را برآورده کرده ایم./967/302/ب2

ارسال نظرات