۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۴۸۷۳۰۲
از اولین کتاب نقد شبه گفتمان اعتدال رونمایی خواهد شد؛

از مکتب نیاوران تا کابینه توسعه گرا

کتاب «از مکتب نیاوران تا کابینه توسعه گرا» با موضوع نقد و بررسی شبه گفتمان اعتدال رونمایی میشود. این کتاب بنا دارد تا فراتر از مسائل روز، به بررسی مبانی فکری و نظری آنچه امروز بعنوان جریان اعتدال، توسعه‌ای وابسته به بیگانگان را مبنای اداره کشور قرار داده است بپردازد و آنرا مورد نقد قرار دهد.
کتاب

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از برهان، کتاب «از مکتب نیاوران تا کابینه توسعه گرا» با موضوع نقد و بررسی شبه گفتمان اعتدال رونمایی میشود. این کتاب بنا دارد تا فراتر از مسائل روز، به بررسی مبانی فکری و نظری آنچه امروز بعنوان جریان اعتدال، توسعه‌ای وابسته به بیگانگان را مبنای اداره کشور قرار داده است بپردازد و آنرا مورد نقد قرار دهد.

این کتاب که به قلم دکتر رضا سراج عضو هیئت علمی دانشگاه و کارشناس ارشد مسائل راهبردی و محمدجواد اخوان، مدیراندیشکده برهان به رشته تحریر درامده است در 9 گفتار و یک پیوست به بررسی خاستگاه فکری این جریان و مولفه های گفتمانی حلقه  فکری رئیس جمهور و دولت یازدهم می پردازد.

کتاب «از مکتب نیاوران تا کابینه توسعه گرا» که بر مبنای دیدگاهها و چارچوب گفتمانی اعضای شاخص حلقه فکری موسوم به مکتب نیاوران تألیف گردیده است، در 256 صفحه و از سوی «اندیشکده برهان» به زیور طبع آراسته شده است.

نویسندگان در این کتاب بنا دارند که با نگاهی علمی و مستند به مقالات، اظهارات و مصاحبه‌های چهره‌های فکری این جریان در دوران قبل از تصدی ریاست جمهوری، به بررسی مبانی فکری این جریان و نقد آن بپردازند. مخاطب این کتاب، بعد از مطالعه‌ی کامل به این باور می‌رسد که آنچه امروز در قالب کارنامه‌ی اعتدالگرایان در جامعه پیش رو است، در حقیقت مستند به مبانی فکری در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، سیاست خارجه و فرهنگی است که از پیش در اتاق فکر حلقه نیاوران شکل گرفته است.

برای تهیه این کتاب می‌توانید از طریق سامانه پیامکی 10000287 ، رایانامه info@borhan.ir ، شماره تلفن 021-26153291 و یا با اکانت تلگرامی تماس borhan_call@ ارتباط برقرار نمایید و با ارسال مشخصات خود، منتظر پاسخ همکاران ما باشید. ضمنا این کتاب بزودی در شبکه کتابفروشی‌های سراسر کشور، سامانه خرید اینترنتی خانه کتاب و نیز 30 امین نمایشگاه بین المللی  کتاب تهران عرضه خواهد شد. اطلاعات تکمیلی تر با عضویت در کانال تگرامی اندیشکده برهان به نشانی Borhan_ir@ و یا مراجعه با سایت اینترنتی این اندیشکده به نشانی www.borhan.ir منتشر می‌شود./1325//102/خ
 

ارسال نظرات