۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۴۸۷۵۰۷
نماینده ولی فقیه در سپاه محمودآباد:

راهیان نور منشأ رویش های بسیاری در نسل جوان شده است

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب با درایت و هوشیاری ۲۰ اسفند را به عنوان روز راهیان نور نام‌گذاری کردند، گفت: می بینیم که در این عرصه حقیقتاً رویش های بسیار زیادی در نسل جوان انقلاب اسلامی به واسطه برکت شهدا رخ داده است.
راهیان نور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام حسین حاجی پور در مراسم اعزام کاروان های راهیان نور در نمازخانه سپاه این شهر ضمن تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه(س) و گرامی داشت یاد و خاطر شهدا، راهیان نور را پیوند دهنده نسل جدید با نسل جبهه‌های جنگ دانست و گفت: راهیان نور از مؤثرترین و تأثیرگذارترین برنامه‌ها برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است.

وی ادامه داد: برنامه‌های راهیان نور می‌تواند زمینه‌ساز انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل نوجوان و جوان جامعه باشد چرا که شهدا نقش تعیین‌کننده‌ای در پیروزی انقلاب اسلامی و حفظ نظام جمهوری اسلامی داشتند.

نماینده ولی فقیه در سپاه محمودآباد درباره اهمیت اعزام راهیان نور تصریح کرد: یکی از بهترین راه‌های اثرگذار فرهنگی همین اردوهای راهیان نور بوده که مقام معظم رهبری تاکید بر این مسأله داشتند و مورد بعدی آشنا کردن نسل جوان با مناطق جنگی و عملیاتی رزمندگان می‌باشد.

حاجی پور درخصوص پیام این کاروان‌ها به جوانان عنوان کرد: برای حفظ این انقلاب باید این عزیزان بدانند که با چه زحمتی انقلاب به دست آمد و اگر اینها بخواهند در عمل با آن آشنا باشند، تنها راهش این است که از این مناطق بازدید کنند.

وی افزود: نسل امروز و جوانان ما باید بدانند و آشنا شوند که رزمندگان ما در هنگام دفاع مقدس در گرمای جنوب و سرمای کوهستان‌های کردستان با حداقل امکانات در برابر حداکثر امکانات دشمن چه زحماتی کشیده و چه رشادت‌هایی را انجام دادند.

نماینده ولی فقیه در سپاه محمودآباد در ادامه بیان کرد: جهت روشن شدن ذهن جوانان امروز وقتی آنان به این مناطق عملیاتی می‌روند و از نزدیک می‌بینند برای آنان رشادت‌ها و جانفشانی رزمندگان قابل لمس خواهد بود زیرا با تصویر سازی و روایت گری آن اثرگذاری واقعی را نخواهد داشت.

وی افزود: امروز اقتدار و موفقیت های مختلف کشور و انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف ثمره خون شهیدان و مجاهدت‌های ایثارگران و جانبازانی است که در هشت سال دفاع مقدس از میهن، خاک و ناموس دفاع کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران اظهار داشت: امروز جوانان با این شجاعت ها و ایثارها در فضای آرام زندگی می‌کنند و از آن روزهای سخت و فداکارانه جوانان آن روز اطلاعی ندارند که این وظیفه همه است کسانی را که با فضای دفاع مقدس آشنایی ندارند، زمینه را آماده کنیم که بتوانند در مناطق جنگی جنوب کشور حضور یابند و فضای معنوی دفاع مقدس و قدمگاه شهیدان و رزمندگان را از نزدیک لمس کنند.

حاجی پور با اشاره به اینکه جوانان امروزه نیز با آسیب‌های جدی مواجه هستند و هجمه‌های سنگین فرهنگی، اجتماعی در کمین آنها نشسته است بیان داشت: با وجود هجمه های فرهنگی دشمن و خلاأهای موجود در بخش های فرهنگی کشور رهبر معظم انقلاب با درایت و هوشیاری خودشان ۲۰ اسفند را به عنوان روز راهیان نور نام‌گذاری کردند و می بینیم که در این عرصه حقیقتاً رویش های بسیار زیادی در نسل جوان انقلاب اسلامی به واسطه برکت شهدا رخ داده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه محمودآباد در پایان ضمن اشاره به اینکه با وجود اتفاقات ایجادشده در جامعه جوانان امروزی ما نیز موفقیت‌های بسیاری کسب کردند گفت: دشمنان ما در تلاش هستند که جوانان را دچار خود کم‌بینی و روحیه ناامیدی کنند که باید با یادآوری و شناساندن دورانی که جوانان این سرزمین با دست‌های خالی دشمن را از خاک خود بیرون کردند نقش مؤثری در فرهنگ‌سازی جامعه ایفا کنیم و جوانان امروز را نیز با همان فرهنگ مقاومت و ایثار به موفقیت های بسیار برسانیم.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین در پایان با بیان اینکه این سفر نورانی راهی برای شناخت بهتر سیره و روش شهداست، عنوان کرد: جوانان و نوجوانان آمادگی و زمینه لازم برای درک معرفت الهی را دارند و این سفر معنوی آنان را پربارتر خواهد کرد./203/1317/ب1

ارسال نظرات