۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴
کد خبر: ۴۹۰۲۳۳
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خبر داد؛

برگزاری جشنواره ملی علوم قرآنی در شهرستان شوش

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به جایگاه و پتانسیل بالای شهرستان شوش در زمینه گردشگری و مذهبی، گفت: در سال جاری جشنواره ملی علوم قرآنی در شوش برگزار می شود.
محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، محمد جوروند، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در سفر یک روزه خود به شهرستان شوش و در نشست با اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان در تالار نیایش اظهار کرد: شهرستان شوش با توجه به جایگاه خاص استانی و کشوری و وجود پتانسیل بسیار بالا در زمینه گردشگری و مذهبی، نیازمند توجه جدی در مقوله فرهنگ و هنر است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه مهمترین فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید از سوی مردم مدیریت شود، گفت: این اداره تنها باید مسئولیت هدایت و نظارت را بر عهده داشته باشد و متولیان اصلی حوزه فرهنگ و هنر باید مردم باشند.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: در صورت تحقق این امر شعار سال نیز محقق می شود و در این باره جشنواره ها، همایش ها، فعالیت های فرهنگی و هنری از سوی مردم اجرا خواهد شد.

جوروند اظهار داشت: طرح های فرهنگی در ١٠ شهرستان از جمله چهار پروژه در اهواز، شهر الهایی، خانه هنرمندان، مسجدسلیمان با اعتباری بالغ بر٢٠٠میلیارد ریال با پیشرفت فیریکی ٤٠تا٩٠درصد در دست اجرا است که با تکمیل آنها، سرانه فضاهای فرهنگی در خوزستان طی امسال تا ١٠هزارمترمربع افزایش خواهد یافت.

برگزاری جشنواره ملی علوم قرآنی در شوش

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از ساخت ١٠ پلاتو در١٠ شهرستان خوزستان خبر داد و افزود: جشنواره ملی علوم قرآنی به میزبانی شهرستان شوش برگزار می شود.

این مقام مسؤول عنوان کرد: انتظار می رود هنرمندان در تمام بخش ها ورود و از اجرای نمایش های طنز که فقط نام طنز را یدک می کشند فاصله گرفته و به کارهای فاخر بپردازند و در کنار آن، طرح ها و ایده هایی در سطح ملی ارایه دهند و هنرمندان باید تلاش کنند سالانه میزبان چند جشنواره ملی در حوزه های مختلف در این شهرستان باشند.

جوروند با بیان اینکه همه مشکلات و معضلات موجود در حوزه فرهنگ و هنر در شهرستان شوش در کوتاه‌ترین زمان رفع می‌‌ شوند، خاطرنشان کرد: به همه مطالبات انجمن‌ ها و گروه ‌های هنری در شوش پاسخی مثبت و از اجرای جشنواره‌ های مختلف حمایت‌ و مجوز داده می ‌شود.

وی درباره واگذاری تالار نیایش به بخش خصوصی اظهار داشت: برای ارائه خدمات بهتر این سالن به بخش خصوصی واگذار شد تا بتواند بهترین خدمات را به جامعه هنرمندان و مردم شوش ارائه کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به مشکلات حوزه فرهنگ و هنر استان اشاره کرد و افزود: نبود اعتبار کافی و نیروی انسانی مورد نیاز عمده ‌ترین مشکل حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی در خوزستان است.

توجه ویژه به حوزه ادبیات داستانی

این مقام مسؤول با تاکید بر اینکه در سال ٩٦ به حوزه ادبیات داستانی استان توجه بیشتری خواهد شد، اضافه کرد: ظرفیت ‌های بسیار خوبی در این حوزه به ویژه در شهرستان‌ ها وجود دارد که باید با حمایت زمینه ارتقای آنها فراهم شود.

گقتنی است، در این نشست رؤسای انجمن های هنرهای تجسمی، مسئول امور مساجد ـ نایب رئیس انجمن روزنامه نگاران، نماینده انجمن شعر فارسی، رئیس انجمن شعر عربی، رئیس انجمن هنرهای نمایشی و نماینده انجمن موسیقی مشکلات انجمن ها را مطرح کردند./9456/102/ب2

ارسال نظرات