۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۴۹۱۰۲۷
عضو اتاق فکر ستاد انتخابات کشور خبر داد؛

انصراف ۱۰۹ نامزد انتخابات شوراهای اسلامی در استان مرکزی

عضو اتاق فکر ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه تا دقایقی قبل ۱۰۹ نفر از کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستای استان مرکزی انصراف دادند، گفت: 49 نفر از آنها از داوطلبان شهری و 60 نفر از داوطلبان روستایی که از مجموع آنها 95 نفر مرد و 14 نفر زن بوده‌اند.
شکرالله حسن بیگی، عضو اتاق فکر ستاد انتخابات کشور و رییس ستاد انتخابات استان مركزی 

شکرالله حسن بیگی، عضو اتاق فکر ستاد انتخابات کشور و رییس ستاد انتخابات استان مركزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با بیان اینکه تا دقایقی قبل ۱۰۹ نفر از کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستای استان مرکزی انصراف دادند، گفت: 49 نفر از آنها از داوطلبان شهری و 60 نفر از داوطلبان روستایی که از مجموع آنها 95 نفر مرد و 14 نفر زن بوده‌اند.

فردا روز رسیدگی به صلاحیت نامزدهای انتخاباتی

عضو اتاق فکر ستاد انتخابات کشور در رابطه با تعداد ثبت نام کنندگان در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا استان مرکزی، گفت: 6 هزار و 616 نامزد برای حضور در رقابت های انتخاباتی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان ثبت نام کردند.

حسن بیگی در رابطه با رسیدگی به صلاحیت نامزدهای انتخاباتی، اظهار داشت: فردا پنجشنبه 24 فروردین ماه، رسیدگی به صلاحیت کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در هیات نظارت آغاز می شود.

ملاک قانون و رعایت آیین نامه اجرایی انتخابات

عضو اتاق فکر ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه در بررسی صلاحیت ها قانون و رعایت بند به بند آیین نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ملاک است، ابراز داشت: افراد رد صلاحیت شده در هیات های اجرایی می توانند شکایت خود را به هیات های نظارت یا اجرایی مربوطه ارائه کنند.

حسن بیگی خاطر نشان کرد: تاکنون از 23 فهرست ارسال شده معتمدین به هیات های اجرایی ریاست جمهوری 21 لیست 100 درصد تایید و 2 لیست نیز دارای تعدادی رد صلاحیت بوده که نفرات جایگزین معرفی شده اند.

انتخابات نماد بارز ولایتمداری

عضو اتاق فکر ستاد انتخابات کشور در ادامه انتخابات را نماد بارز ولایتمداری دانست و اظهار داشت: حضور و مشارکت حداکثری مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی در انتخابات می تواند توطئه ها و نقشه های شوم دشمنان را نقش بر آب کند.

حسن بیگی با تاکید بر اینکه 29 اردیبهشت ماه در ایران اسلامی پرشورتر از سال های گذشته و با قدرت و عظمت برگزار خواهد شد، ابراز داشت: ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همبستگی و ولایتمداری خود را به رخ جهانیان به نمایش خواهد گذاشت.

شایان ذکر است، پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود./302/842/ب1

ارسال نظرات