۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۴۹۳۳۲۱
دادستان کل کشور:

وظیفه مسؤولان اجرای انتخابات در چهارچوب قوانین است

دادستان کل کشور در مراسم قرعه کشی مناظرات انتخابات ریاست جمهوری، گفت: مسوولان در چهارچوب قوانین انتخابات را برگزار می کنند، همچنین کاندیداها به نکات مورد توجه رهبری و قانون توجه کنند.
دادستان کل کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام منتظری، دادستان کل کشور در مراسم قرعه کشی مناظرات کاندیداهای ریاست جمهوری که شامگاه دوشنبه در شبکه یک برگزار شد، گفت: دو موضوع نظام اسلامی را از دیگر نظام ها متمایز می کند، اول وجود اسلام و معارف آسمانی، قرآن و اهل بیت و دوم مردم سالاری که ترکیبی از مردم سالاری دینی است.

وی با بیان اینکه اساس دین مجموعه ای از فضائل انسانی است، اظهار داشت: پایه دیگر انظام، مردم هستند که حضور تاثیر گذار آن ها در مدیریت و سرنوشت کشور نمایان می شود.

دادستان کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: اهمیت انتخابات ریاست جمهوری در این است که مردم میخواهند عالی ترین مدیر اجرایی کشور را برای چهار سال انتخاب کنند. مسوولان اجرایی وظیفه دارند در چهارچوب قوانین زمینه پرنشاط این انتخابات را فراهم کنند. مدت هاست که مسوولان اجرایی در جهت فراهم کردن زمینه انتخابات پرافتخار تلاش میکنند و این مراسم قرعه کشی گوشه ای از این تلاش هاست.


وی ادامه داد: این برنامه های براساس یک جدول تنظیم شده انجام می گیرد و مانع اسراف می شود و می تواند در رشد و آگاهی مردم تاثیر بسزایی داشته باشد.

حجت الاسلام منتظری، استفاده از رسانه ملی و مطبوعاتی را برای معرفی کاندیداهای انتخاباتی کار ارزشمندی دانست و از نامزدهای انتخاباتی خواست که از این فرصت به خوبی بهره بگیرند./811/ ۲۰۳/ص

 

ارسال نظرات