۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۴۹۴۲۷۸
عضو جامعه مدرسین:

باندبازی در انتخاب وزرا نشان دهنده بی تقوایی است

رییس کمیسیون امنیتی سیاسی مجلس خبرگان رهبری گفت: بهترین ملاک انتخاب اصلح تقوا است و کسی که تقوا دارد به دنبال باند بازی و حزب بازی نمی رود.
محمود عبدالهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمود عبداللهی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در درس اخلاق هفتگی مسجد خاتم الانبیاء پردیسان قم با بیان این که هدف بعثت انبیاء(ص) و نزول قرآن نورانی کردن زندگی مردم است، اظهار داشت: یکی از راه های نورانی شدن زندگی رعایت تقوای الهی در تمام شئون زندگی است.

وی تقوای در گفتار را بسیار مهم دانست و افزود: خداوند در سوره احزاب بر تقوای در کلام اشاره و قول سدید را مطابق با تقوا عنوان کرده است و گفته است که تقوای در گفتار دیگر اعمال انسان را هم اصلاح خواهد کرد.

 هیچ کس حق تمسخر، تحقیر را ندارد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که بنا بر آیات قرآن در ارتباط کلامی هیچ کس حق تمسخر دیگری را ندارد، ابراز داشت: هیچ کس حق ندارد دیگری را مورد طعنه و تحقیر قرار دهد و با لقب ها و عنوان های تحقیر آمیز دیگری را خطاب قرار دهد  عیوب او را به رخ بکشد.

وی خاطرنشان کرد: مرحوم فلسفی مثالی می زد انسان نباید مگس صفت باشد که فقط عیوب و نواقص را ببیند؛ احترام به شخصیت افراد در روایات بسیار مورد تأکید است و تمام امتیازات مالی و جسمی در نزد خداوند بی ارزش است به جز تقوا و کسی که تقوا داشته باشد در نزد خداوند بزرگ است.

آیت الله عبداللهی با بیان این که راهنمایی و تذکر هم نباید با تحقیر همراه باشد، گفت: همانطور که جان و مال مؤمن محترم است آبروی مؤمن هم محترم است و نباید به سادگی با آبروی مؤمن بازی کرد.

وی رعایت مسائل اخلاقی در روابط را مورد تأکید اسلام دانست و افزود: امام خمینی(ره) در اوایل انقلاب در دیداری که با دادستان های کل کشور داشتند فرمودند حتی کسی که جرمش اعدام است و حکمش صادر شده است و مجری او را برای اجرای حکم می برد هم کسی حق تندی و اهانت به او را ندارد.

رییس کمیسیون امنیتی سیاسی مجلس خبرگان رهبری با بیان این که بندگی خداوند ایجاب می کند که  انسان در کلام خود تقوا داشته باشد، خاطرنشان کرد: خداوند در آیه 53 سوره اسراء مؤمنان را به کلام بهتر توصیه کرده است زیرا اگر این کار را نکنند شیطان فتنه گری خواهد کرد و فساد ایجاد می کند و روابط صمیمانه را بر هم می زند.

رییس جمهوری اصلح است که تقوا داشته باشد

وی با بیان این که در بحث انتخابات وظیفه تک تک ما انتخاب اصلح است، گفت: حفظ نظام از اوجب واجبات است و یکی از چیزهایی که نظام را حفظ می کند قوه مجریه است و انسان باید با دقت، اصلح را انتخاب کند.

آیت الله عبداللهی با بیان این که در بحث ها و مشورت های انتخاباتی باید تقوا را رعایت کنیم، تصریح کرد: در مورد انخاب اصلح هم باید دقت کنیم که همانطور که قانون اساسی تقوا، التزام به ولایت فقیه، مدیر و مدبر بودن را از شرایط رییس جمهوری دانسته است ما هم در میان کاندیداها باید دقت کنیم که کدام کاندیدا تقوای بیشتری دارد و به او رأی بدهیم.

باندبازی در انتخاب وزرا نشان دهنده بی تقوایی است

وی افزود: تقوا این است که این فرد به دنبال باندبازی نباشد بلکه به دنبال شایسته سالاری باشد؛ دولتی که وزیر آموزش و پرورش که تربیت فرزندان ما به دست او است و دیگر پست ها را با باندبازی تعیین می کند و فقط به افرادی از حزب خود می دهد نمی تواند تقوا داشته باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروز مسائل فرهنگی و دینی برای کشور بسیار مهم است، افزود: باید دید که فردی که می خواهد وزیر ارشاد کشور شود چقدر دغدغه فیلم ها و جشنواره ها را دارد و چقدر برای کنترل فضای مجازی دغدغه دارد.

وی اظهار داشت: اساس جمهوری اسلامی اسلام است و باید دید که رییس جمهور چقدر دغدغه بر پا کردن ارزش های دینی و اسلامی را دارد؛ مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود فرمودند «باید تکیه گاه ما هویت دینی و اسلامی باشد و این چیزی است که دیگر کشورهای اسلامی ندارند»؛ رییس جمهور ما باید دغدغه هویت دینی و اسلامی داشته باشد./843/ ۲۰۱/ص

ارسال نظرات