۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۴۹۴۴۰۳

چند خبر کوتاه از خوزستان

برگزاری جشن رمضان در خوزستان، آغاز فرایند مسابقات قرآن در دانشگاه آزاد دزفول، تبیین جایگاه زن و حجاب در اسلام در دانشگاه شهید چمران و برگزاری دوره آموزش تخصصی مفاهیم و تفسیر قرآن کریم در بندرماهشهر چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
اخبار کوتاه

محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برگزاری همزمان جشن ماه مبارک رمضان با نمایشگاه قرآن در اهواز ابراز داشت: جشن رمضان در راستای ایجاد شور و نشاط، فهم و تدبر در قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع) و ارائه دستاوردهای قرآن و عترت برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه برنامه های مختلفی در حوزه قرآنی تعریف شده است، اظهار داشت: تکریم حافظان و قاریان قرآنی و نگاهی به پیشینه فعالان خوزستانی قرآن در زمینه های گوناگون از قبیل «تحقیق و پژوهش» که خدمات ارزنده ای به علوم قرآنی ارزانی کردند از دیگر محورهای جشن رمضان خواهد بود.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه مساجد استان در نمایشگاه قرآن کریم حضوری فعال خواهند داشت، گفت: تلاش می کنیم که به مدت 15 شب فعالیت های قرآنی را برگزار کنیم. و پخش نرم‌ افزارهای قرآنی، مطبوعات و رسانه ‌های مجازی، پاسخ به مسایل شرعی و شبهات، نهادها و مؤسسه های فعال و جنبی از جمله تعویض مصاحف فرسوده، رونمایی کتاب و آثار و محصولات از شاخص ترین برنامه های جشن رمضان خواهد بود.

جوروند برگزاری ویژه برنامه «شصت شب با قرآن کریم» را از دیگر اهداف مدنظر برای جشن رمضان عنوان کرد و افزود: محافل و مجالس انس با قرآن «تلاوت، تواشیح و ابتهال، روخوانی و جزء خوانی»، جلسات تدبیر و تفسیر با حضور و سخنرانی ائمه جمعه و جماعات استان و با دو موضوع مهم اقتصاد مقاومتی و نهضت فهم قرآنی نیز از دیگر برنامه های شاخص جشن رمضان در استان است.

وی در پایان گفت: تفاوت آشکاری میان برنامه های قرآنی و جشن رمضان در سال کنونی نسبت به سال های گذشته مشاهده خواهد شد.

آغاز فرایند مسابقات قرآن در دانشگاه آزاد دزفول

زهرا پوردیان، مسئول کانون قرآن دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول اظهار کرد: ثبت ‌نام مرحله واحدی بیست و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت در این واحد دانشگاهی آغاز شد.

وی با بیان اینکه این مسابقات در سه بخش استادان، دانشجویان و کارکنان تدوین شده است، گفت: بیست و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت در بخش ‌های شفاهی، کتبی، هنری وپژوهشی و در رشته ‌های مختلفی همچون نرم افزار pc و موبایلی، تحقیقات، پایان نامه، نمایشنامه، داستان نویسی، فیلم نامه، شعر، نقاشی، قالی بافی، نماهنگ، سیاه قلم، عکس، نقاشی خط، خط نستعلیق، نسخ، ثلث، شکسته نستعلیق، نگارگری(تذهیب)، مشبک، فیلم کوتاه، پویانمایی، معرق، منبت، طراحی پوستر تدوین شده است.

پوردیان عنوان کرد: دانشجویان می‌توانند به کانون قرآن و عترت این واحد دانشگاهی برای ثبت‌ نام مراجعه کنند. پس از این فرآیند مرحله شفاهی مسابقات در بخش واحدی برگزار می ‌شود که برگزیدگان به مرحله استانی راه خواهند یافت.

 تبیین جایگاه زن و حجاب در اسلام در دانشگاه شهید چمران

فراخوان ثبت‌نام کارگاه‌های تبیین حجاب در قالب طرح «جا دُر های مشکی ۲» در دانشگاه شهید چمران اهواز منتشر شد.

در این کارگاه‌ها به موضوعاتی همچون مفاهیم حجاب از منظر اسلام و جایگاه و منزلت زن و حجاب در اسلام ویژه دانشجویان دختر پرداخته می‌شود. دانشجویان علاقه‌مند به شرکت در این دوره‌ها می‌توانند تا ۱۳ اردیبهشت‌ماه به منظور ثبت‌نام به کانون عفاف و حجاب دانشگاه مراجعه کنند.

پس از پایان فرآیند ثبت‌نام، کارگاه‌های عفاف و حجاب در روزهای ۱۴ و ۲۱ اردیبهشت‌ماه از صبح تا بعدازظهر با تدریس دکتر اختری مدرس دانشگاه بقیةالله و دکتر عزتی مدرس مطالعات زنان از دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است، پس از برگزاری کارگاه‌ها، دانشجویانی که حجاب برتر(چادر) را پذیرفته باشند، عازم مشهد مقدس خواهند شد و مرحله دوم کارگاه های معرفتی و آموزشی این طرح در مشهد برای آنان برگزار می‌شود.

کارگاه‌های تبیین حجاب در قالب طرح «جا دُر های مشکی ۲» از سوی کانون عفاف و حجاب مدیریت امور فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود.

برگزاری دوره آموزش تخصصی مفاهیم و تفسیر قران کریم در بندرماهشهر

شهناز اروانه جونقانی، مدیر موسسه قرآنی حجت خاتم(عج) از برگزاری دوره آموزش تخصصی مفـاهیـم و تفسیـر قـرآن کریم در این شهرستان خبر داد.

وی افزود: دوره های تخصصی آموزش مفاهیم و تفسیر قرآن کریم با حضور استاد حجت‌الاسلام سید حسن وجیهی و همچنین دوره آموزشی سبک زندگی قـرآنی با حضور استاد حجت‌الاسلام حسین آریادوست در سطح این شهرستان در حال برگزاری است.

این مسئول قرآنی در ادامه خاطر نشان کرد: یادگیری، ترجمه و تلاوت با معنی و محتوا و اثربخشی آن بر قلب قرآن‌آموزان، ایجاد انگیزه، تدبّر و تعقّل در قرآن‌ کریم و توسعه آموزش‌های علوم قرآنی در جامعه از اهداف عمده برگزاری این دوره‌های آموزشی ویژه علاقمند به آموزه های قرآن کریم است.

مدیر موسسه قرآنی حجت خاتم(عج) شهرستان بندرماهشهر در پایان تصریح کرد: این دوره های آموزشی از روز دوشنبه 28 فروردین ماه 1396 روزهای دوشنبه هر هفته ساعت 16 الی 19 ویژه بانوان علاقمند به ساحت مقدس قرآن کریم در موسسه قرآنی حجت خاتم(عج) شهرستان بندرماهشهر برگزار می‌شود./945۶/۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات