۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۲
کد خبر: ۴۹۴۷۰۹

توضیح یکی از مسؤولان مدرسه معصومیه درباره حاشیه یک همایش

یکی از مسؤولان مدرسه علمیه معصومیه(س) قم، درباره شایعاتی مبنی بر سوء استفاده انتخاباتی از این مدرسه علمیه توضیحاتی ارائه کرد.
همایش بزرگ طلاب و روحانیون حامی حجت الاسلام رئیسی

حجت الاسلام علی قنواتی مسؤول امور اساتید مدرسه علمیه معصومیه(س) قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره شایعاتی مبنی بر سوء استفاده انتخاباتی از این مدرسه علمیه، گفت: مراسمی که در این مدرسه علمیه برگزار شده از جانب مدرسه و مدیریت آن نبوده است.

وی با بیان این که اجاره دادن سالن همایش های مدرسه علمیه معصومیه(س) یک روال متعارف است، گفت: از گذشته نهادها و ارگان های مختلفی از ظرفیت این مدرسه علمیه استفاده می کنند و امروز هم طبق روال عادی این کار انجام شده است.

مسؤول امور اساتید مدرسه علمیه معصومیه(س) افزود: براساس قراردادی که میان این مدرسه علمیه و ستاد انتخاباتی یکی از نامزدهای ریاست جمهوری منعقد شده بود، سالن همایش های این مدرسه در اختیار هواداران این کاندیدا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ورودی این همایش به گونه ای تعیین شده بود که تمامی شرکت کنندگان مستقیم وارد سالن همایش شوند و جدا از در اصلی مدرسه بوده است.

پس از آغاز مراسم، بر خلاف تصور برگزار کنندگان این همایش جمعیت به حدی زیاد شد که سالن همایش گنجایش آن جمعیت را نداشت؛ با توجه به حضور خواهران و برادران طلبه و فشاری که به جمعیت وارد می شد، ممکن بود اتفاق ناگواری رخ دهد.

وضعیت از کنترل مسؤولان سالن خارج شده بود و نمی توانستند درهای سالن را ببندند و این اتفاق سبب شده بود که جمعیت به داخل حیاط مدرسه کشیده شود؛ در این زمینه مسؤولان برگزاری همایش باید پاسخگو باشند.

این کثرت جمعیت با این وجود اتفاق افتاده بود که حتی سخنران از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری نبود و به همین دلیل پیش بینی چنین جمعیت چند هزار نفری سخت بود.

سیاست و رویکرد مدرسه علمیه معصومیه(س) حمایت از کاندیدای خاصی نبوده و نیست، البته این رویکرد به این معنا نیست که طلاب از روحیه انقلابی خالی باشند؛ این مدرسه علمیه با هویت و جایگاه حقوقی که دارد، هیچگاه به مسائل انتخاباتی ورود نکرده است.

قرار نبود که این مراسم با فضای آموزشی مدرسه تداخل پیدا کند و کلیددار در سالن هم قصد بستن در سالن را داشته که فشار جمعیت مانع این کار شده است؛ بنابراین در این زمینه مسؤولان برگزاری همایش باید درباره مشکل به وجود آمده پاسخگو باشند./840/ 202/ص

ارسال نظرات