۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۴۹۵۸۶۹
آیت الله شبستری:

نامزدهای انتخاباتی از اظهارات تفرقه‌انگیز پرهیز کنند

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که رعایت انصاف و اخلاق در مناظرات انتخاباتی باید مورد نظر باشد، گفت: نامزدهای انتخاباتی از اظهارات تفرقه‌انگیز پرهیز کنند.
آیت الله شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به شهادت مرزبانان کشورمان در پی حادثه تروریستی، اظهار داشت: هفته گذشته ۹ سرباز مسیر میرجاوه هدف گروه‌های تروریستی و تکفیری قرار گرفته و به شهادت رسیدند.

وی با بیان این‌که همه ملت ایران به دنبال وقوع این حادثه ناگوار داغدار شدند، خاطرنشان کرد: تروریست‌ها بعد از این جنایت به پاکستان فرار کرده‌اند، دولت و ملت ایران خواستار بازداشت تروریست‌های فراری هستند و در این ماجرا هیچ‌گاه نباید با نرمش برخورد کرد؛ مسأله‌ای که در دیدار مسؤولان عالی رتبه امنیتی و نظامی ایران و پاکستان نیز تأکید شد.

نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر رعایت اخلاق از سوی شش نامزد انتخاباتی و هواداران ایشان در روزهای آینده اظهار داشت: هر کسی که بتواند آرای ملت را جلب و رییس جمهور شود، بایستی توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی را منشور عملکرد خود قرار دهد.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که رهبر انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال تأکید قراوان دارند، گفت: کاندیداهای ریاست جمهوری اقشار ضعیف جامعه را در نظر داشته باشند و به ارایه برنامه‎‌های خود در زمینه نجات اقتصاد و معیشت مردم بپردازند، عوام‌فریبی برای جلب آرای بیشتر کار پسندیده‌ای نیست.

آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که رعایت انصاف و اخلاق در مناظرات انتخاباتی باید مورد نظر باشد، افزود: گاه مشاهده می‌شود، در جلسات و محافل سیاسی و انتخاباتی اصول مسلم نظام اسلامی زیرسؤال می رود؛ اخیرا عده‌ای مدعی شده‌اند که برجام سایه جنگ را از سر ایران برداشته‌ است، غافل از این‌که سایه جنگ از سوی خود مردم برداشته شد.

وی با بیان این‌که حضور گسترده و آگاهانه مردم در انتخابات اقتدار نظام اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی را ارتقا خواهد بخشید، گفت: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند؛ باید از دو قطبی شدن انتخابات پرهیز شود؛ چراکه دو قطبی سازی در بین کاندیداها موجب خوشحالی دشمن می شود.

امام جمعه تبریز اظهارات تفرقه انگیز را از دیگر آسیب‌های مناظرات انتخاباتی و اظهارات برخی هواداران نامزدهای ریاست جمهوری دانست و تصریح کرد: طی روزهای اخیر دبیر حزبی در اصفهان گفته که نیازی به مدافعان حرم نیست و باید دیپلماتیک رفتار کنیم، این سخن اهانت آشکار به خانواده‌های شهداست، البته دادگستری اصفهان نیز شکواییه تنظیم کرده است.

آیت الله شبستری با اشاره به این‌که نظام اسلامی ایران با سیاست‌های بازدارنده خود همواره به دنبال دوری از تنش، جنگ و التهاب در منطقه و جهان بوده است، گفت: ما هیچ وقت آغازگر جنگ نیستیم، اما از قدرتی بخواهد به ایران اسلامی تعرض کند، ساکت نخواهیم نشست.

وی با تأکید بر این‌که حضور در صحنه ملت، رهنمودهای ولایت فقیه و جانفشانی مدافعان حرم سایه‌ جنگ را از سر ایران برداشته است، اظهار داشت: اگر امروز در سوریه مدافعان حرم در مقابل تروریست‌های تکفیری و سلفی ایستادگی نمی کردند، امروز باید در خیابان های تهران به مقابله با داعش می پرداختیم.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود وقوع حادثه دلخراش معدن در استان گلستان و جان باختن چندین کارگر این معدن را تسلیت گفت و خاطرنشان کرد: این حادثه تلخ همزمان با هفته گرامیداشت کارگر رخ داد که نمونه‌ای از مظلومیت این قشر تلاشگر و زحمت‌کش جامعه است.

وی با بیان این‌که چرخ اقتصاد، توسعه و صنعت بدون فعالیت کارگران متوقف خواهد شد، افزود: پایین بودن سطح معیشتی کارگران و خانواده‌های آنان، رکود بازار، بیکاری، تاخیر در مطالبات، ناکافی بودن دستمزدها از جمله مشکلات جامعه کارگری استان است، دستمزد کارگران کفاف خرج زندگی آنها را نمی دهد.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرارسیدن میلاد حضرت مهدی(عج) گفت: هدف از بعثت انبیای الهی، اقامه عدل و داد است، این امر با ظهور یگانه منجی عالم بشریت تحقق عینی خواهد یافت، چنانکه در آموزه‌های بسیاری از ادیان و مذاهب نوید منجی آخرالزمان داده شده است./۲۰۱/۹۳۵/ب۱

ارسال نظرات