۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۴۹۶۱۴۹
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

دغدغه متولیان فرهنگ و هنر کمتر از علما و فقهای دینی نیست

صالحی امیری با بیان این که دغدغه متولیان فرهنگ و هنر کمتر از علما و فقهای دینی نیست، گفت: سعی کرده ایم محیط فرهنگی را از تنش دور کنیم و فضای باثبات در این عرصه حاکم شود.
دیدار وزیر ارشاد با امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امشب در دیدار با آیت الله مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز گفت: در دولت تدبیر و امید سعی کرده ایم محیط فرهنگی را از تنش دور کنیم و فضای باثبات در این عرصه حاکم شود، چرا که کار فرهنگی نیاز به جنجال ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در سال 91 حدود 62 هزار عنوان کتاب در کشور چاپ شد که در سال 95 این تعداد به 88 هزار عنوان رسید، نظارت بر اساس برنامه مصوب بر مطبوعات، فضاهای مجازی و کتب منتشر شده اعمال می شود، مطالب الحادی و ضددینی و ضد نظام اسلامی هیچ‌گاه مجوز انتشار پیدا نمی کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که روند اعطای مجوز کتاب سلیقه‌ای، شخصی و احساسی نیست، تصریح کرد: مسیر اعطای مجوز باز است، اما قطعا مرزهایی داریم که قانون مشخص کرده است و خارج از چارچوب های قانونی هیچ اقدامی صورت نمی گیرد.

صالحی امیری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که دولت توجه ویژه‌ای به اقتصاد مقاومتی دارد، خاطرنشان کرد: حدود چهار و نیم میلیارد دلار برای ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس هزینه شد که به همت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و دیگر مهندسان بومی و ملی به مرحله بهره برداری رسیده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به افتتاح پالایشگاه بزرگ ستاره خلیج فارس، اظهار داشت: بیش از 80 درصد تکنولوژی پالایشگاه ایرانی است، در دولت تدبیر و امید ظرف سه سال از 20 درصد به 100 درصد در فاز نخست رسید که پس از بهره برداری در فازهای بعدی شاهد صادرات گسترده خواهیم بود.

صالحی امیری در ادامه با بیان این‌که سیاست رسمی ما توسعه فضای مجازی و ایجاد فضای امن برای فعالیت در این عرصه است، گفت: دغدغه متولیان فرهنگ و هنر جامعه کمتر از علما و فقهای دینی نیست./935/۲۰۲/ب2

 

ارسال نظرات