۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۴۹۷۴۰۶
نماینده ولی فقیه در سوریه:

شک و تردید در دین سبب محروم شدن از تمامی سنت های الهی است

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی اشکذری گفت: تنها امامی بعد چهار و یا پنج سال از تولدش، امامت شان آغاز می شود، امام دوازدهم است که امامتش پایانی ندارد.
حجت الاسلام طباطبایی اشکذری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری، نماینده ولی فقیه در سوریه شب گذشته در مجتمع فرهنگی دینی منتظر المهدی منطقه طلاب مشهد، به عظمت شب نیمه شعبان اشاره کرد و افزود: این شب یکی از شب های با فضیلت و با ارزشی است که شانه به شانه شب قدر می زند.

وی با بیان اینکه برخی از اعمال شب قدر در شب نیمه شعبان سفارش و توصیه شده است، اظهار داشت: ماه شعبان از جمله ماه های ارزشمند و تاثیرگذار در زندگی بشر است.

نماینده ولی فقیه در سوریه با اشاره به اینکه یک روز ماه شعبان و یک شب ماه شعبان می تواند انسان را بهشتی کند و تحولی در انسان ایجاد کند، ادامه داد: کسب معنویت از  موالید این ماه، از هدایا و عطاهای ارزشمندی است که خداوند از سوم شعبان تا نیمه شعبان به بشریت نصیب کرده است.

تابیدن مهتاب ماه شعبان، دائمی و ابدی است

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری با اشاره به روز ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی صاحب الزمان(عج) ، گفت: قرص ماه شعبان قرص قمر در قمر است، یک ماه در ماه دیگری طلوع کرد که ماه دوم سبب زیباتر شدن ماه شعبان بود.

وی با اشاره به اینکه ماه رمضان هم اینطور می شود و نیمه رمضان هم قمر در قمر است، بیان داشت: تابیدن مهتاب ماه شعبان، تابیدنی دائمی و ابدی است

نماینده ولی فقیه در سوریه با بیان اینکه تابش نور هر امامی یک عملی و زمانی دارد، ابتدای امامت و انتهای امامت، ابراز داشت: تنها امامی که از لحظه دنیا آمدنش و بعد چهار سال و پنج سال حسب بعضی روایات اماتش آغاز می شود تابیدن این قمر دوازدهم الی الابد است و امامتش زمان پایانی ندارد مگر به پایان عمر دنیا.

وی با بیان اینکه اگر دو نفر در روی کره زمین باقی بماند یکی از آنها امام است، ادامه داد: آخرین انسانی که در این دنیا با مرگ دسته و پنجه نرم خواهد کرد وجود مقدس بقیه الله الاعظم است.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی اشکذری در ادامه با بیان اینکه نخستین واقعیتی که در دوران غیبت انسان با آن مواجه است این است که ذهن انسان را به خودش متوجه می سازد، گفت: دین داری در دوران غیبت امام زمان(عج)  بسیار سخت است.

وی با بیان اینکه سختی دین داری بر حسب پیشگویی، تجربه و در روایاتی از  پیغمبر اسلام حضرت محمد ابن عبدالله امده است که در این باره فرمودند: بر امت و مردم زمانی خواهد آمد که کسی بخواهد دین داشته باشد و دین خود را نگه دارد مثل دست بر آتش گرفتن است، اظهار داشت: آتش به دست گرفتن برای ما انسان ها کاری سخت و نزدیک به محال است.

وی تصریح کرد: کسی که بخواهد در دوران غیبت دینش را نگهدارد مثل کسی است که دست بر درخت پرتیغ و خار بکشد و این واقعیتی است که پیغمبر اکرم و امام صادق(ع) هم نسبت به این قضیه روایاتی داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی اشکذری تعقل، درایت و اندیشه که سبب ایمان و کمال شود را از شروط دین داری دانست و ابراز داشت: شناخت وظیفه و تکلیف دومین پاسخ بر سخت بودن دینداری در دوران غیبت است.

شک و تردید در دین سبب محروم شدن از تمامی سنت های الهی است

نماینده ولی فقیه در سوریه با اشاره به اینکه از امام صادق(ع) آمده است که می فرمایند: «همانا برای قائم ما  غیبتی طولانی پیش می اید که مردم از عقاید شان برمی گردند و در ولادت این امام به شک و تردید می افتند، گفت: شک و تردید انسان را از هر گونه نعمت الهی محروم می کند.

وی در پایان با بیان اینکه شک و تردید سبب اجابت نشدن دعا و محروم شدن از تمامی سنت های الهی است، راه دیگر دینداری را مراجعه به فقهاء، مراجع دینی و ولی فقیه دانست و ابراز داشت: فقهاء و مراجع دینی کسانی هستند که تا نگاه به آنها بکنی تو را به یاد خداوند متعال بیاندازد./859/۲۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات