۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۴۹۹۶۲۴
آیت الله مظاهری:

استکبار جهانی از اقتدار جمهوری اسلامی ایران هراس دارد

رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: یقین داشته باشید که اگر نظام جمهوری اسلامی نبود تا به الآن اثری از فلسطین باقی نمی ماند؛ استکبار جهانی و صهیونیست ها از اقتدار جمهوری اسلامی ایران هراس دارند.
حضرت آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه تفسیر قرآن صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: کشورهایی همچون آمریکا، آلمان و انگلیس خبیث حسرت داشتن امنیت ایران را دارند.

وی در ادامه تفسیر سوره بقره، آیه صد و چهاردهم که می فرماید«وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ مَنَعَ مَسَاجِدَ اللَّهِ أَنْ یُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ وَسَعَى فِی خَرَابِهَا أُولَئِکَ مَا کَانَ لَهُمْ أَنْ یَدْخُلُوهَا إِلا خَائِفِینَ لَهُمْ فِی الدُّنْیَا خِزْیٌ وَلَهُمْ فِی الآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِیمٌ» را تلاوت کرد و افزود: مخاطب خاص این آیه یهودیان هستند؛ یهودیان بعد از رحلت پیامبرشان، پیامبران زیاد دیگری را درک کردند و برای این که دین خودشان را به پیروان ادیان دیگر تحمیل کنند، علاوه بر کشتن متدینان، مراکز عبادی آن ها را خراب می کردند.

حضرت آیت الله مظاهری با توجه به منقولات تاریخی ادامه داد: تخریب مراکز عبادی متدینان از سوی یهودیان ادامه داشت تا حضرت عیسی(ع) ظهور کرد و نصرانی ها به قدرت رسیدند و توانستند جلوی عمل پلید یهودیان را بگیرند و آن ها را نابود کنند؛ بیت المقدس به عنوان عبادتگاه یهودیان متروکه شده بود تا زمانی که پیامبر اسلام ظهور کردند و با همراهی مسلمانان مسجد الاقصی را در سیطره خودشان درآوردند و این عبادتگاه را آباد کردند ولی یهودیان به جای تشکر از مسلمانان کارشکنی های خود علیه اسلام و مسلمانان را ادامه دادند.

رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان این که اسرائیل در قلب کشورهای اسلامی مثل یک غده سرطانی است، خاطرنشان کرد: یهودیان در قلب کشورهای اسلامی مملکت فلسطین را با به کار بستن سیاست و پرداخت پول های کلان تصرف کرد و در حال حاضر به عنوان مبدأ بسیاری از پلیدی ها در جهان مطرح است.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: اسرائیل با داشتن حمایت های مالی و سیاسی از جانب استکبار جهانی به جنایت هایش ادامه می دهد تا جایی که هر مشکلی که کشورهای اسلامی با آن رو به رو می شود ربطی به این یهودیان دارد؛ استکبار جهانی مستخدم این یهودیان است و با پیروی از سیاست های کثیف این قوم جنایتکار در حال ضربه زدن به اسلام و مسلمین است.

وی اذعان کرد: یقین داشته باشید که اگر نظام جمهوری اسلامی نبود تا به الآن اثری از فلسطین باقی نمی ماند؛ استکبار جهانی و صهیونیست ها از اقتدار جمهوری اسلامی ایران هراس دارند وگرنه تا الآن اقدامات منفی زیادتری علیه فلسطینیان انجام داده بودند.

حضرت آیت الله مظاهری با بیان این که استکبار جهانی و صهیونیست در حال تفرقه اندازی در ممالک اسلامی است، تبیین کرد: عراق، مصر، لیبی و سوریه از جمله کشورهایی هستند که با توطئه های یهودیان و استکبار جهانی دچار ناامنی شده اند؛ ناامنی در این کشورها آن قدر زیاد است که مردم وقتی شب می خوابند نمی دانند فردا زنده هستند یا به طور دسته جمعی کشته شده اند.

رییس حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: الحمدلله امام زمان(عج) امنیت کاملی به جمهوری اسلامی ایران عنایت فرموده اند و ما باید قدردان این امنیت بسیار بالا باشیم؛ امنیت کشورمان آن قدر بالا است که کشورهایی همچون آمریکا، آلمان و انگلیسی های خبیث حسرت داشتن آن را می خورند.

استاد اخلاق حوزه علمیه تبیین کرد: اگر شرایط برای صهیونیست جهانی فراهم باشد، یک مسجد در دنیا باقی نمی گذارد؛ مسائلی این چنینی که یک قوم در صدد نابود کردن دین یک قوم دیگر برآید در طول تاریخ کم است ولی یهودیان همیشه به فکر نابود کردن ادیان دیگر بوده اند.

وی با بیان این که سعودی ها دست راست یهودیان هستند، تصریح کرد: زمانی که سعودی ها روی کار آمدند، نخستین کاری که کردند نابود کردن مساجد بود؛ بنده در گذشته به مکه مشرف شده بودم، شهر پُر از مسجد بود ولی اخیراً وقتی برای حج به کشور عربستان سفر کردم هیچکدام از آن مساجد را ندیدم؛ سیاستمداران می دانند که سعودی ها قصد داشتند مسجد الحرام و قبر پیامبر(ص) را نیز تخریب کنند ولی ایرانیان اجازه چنین کاری را ندادند.

حضرت آیت الله مظاهری خاطرنشان کرد: ائمه دفن شده در بقیع مثل امام حسین(ع) گنبد و بارگاه داشتند ولی این سعودی ها با بی رحمی تمام همه را تخریب کردند.

رییس حوزه علمیه اصفهان در پایان گفت: خیلی دلم می خواهد روزی برسد که به دست ما حرم های مطهر امام مجتبی(ع)، امام سجاد(ع)، امام باقر(ع) و امام صادق(ع) دوباره بنا شود و با همه ایرانیان زائر ایشان باشیم./201/867/ب1

ارسال نظرات