۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۲
کد خبر: ۵۰۱۴۵۳
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی مطرح کرد؛

سوء استفاده از امکانات کشور برای تبلیغ نامزد دولت/ صدای محرومان و مستضعفان خواهم بود

تولیت آستان قدس رضوی گفت: ناسزاگویی به من فضای جهادی و انقلابی را سرد نمی کند و همچنان صدای محرومان و مستضعفان خواهم بود.
حجت الاسلام رئیسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی شامگاه یکشنبه در نخستین دیدار مردمی پس از دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در جامعه الحسین برگزار شد، گفت: شرکت 40 میلیونی در انتخابات اخیر جلوه ای از مردم سالاری دینی بود و برنده این انتخابات مردم در صحنه بودند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به کم کاری مسؤولان در اجرای صحیح انتخابات افزود: باید از مردمی که ساعت ها به جرم تمایل به رای دادن به رقیب نامزد دولت پشت در ماندند و نتوانستند رای بدهند عذرخواهی کنم و قصور و تقصیر را به افرادی که رای مردم را نگرفتند اعلام کنم.

وی با تاکید بر ادامه مسیر گفتمان حق طلبی و عدالت خواهی اجتماعی و اقتصادی خاطرنشان کرد: ناسزا گویی به من فضای جهادی و انقلابی را سرد نخواهد کرد و ما همچنان صدای محرومان و مستضعفانی که صدای شان شنیده نمی شود خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با انتقاد از دو قطبی سازی جامعه از سوی عده ای افزود: دوقطبی سازی جامعه روش انگلیسی ها و فرسوده و قدیمی است و عده ای با دو قطبی سازی جامعه در پی فرار از پاسخگویی به سوالات و عملکرد خود در چهار سال گذشته هستند. دیوار کشیدن، پاسخ آنان به این مطالبات است که البته آدرس غلط دادن است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از سیاست خارجی دولت فعلی خاطر نشان کرد: اگر سیاست خارجی به این معنا است که در هنگام مذاکرات همانند فرمانده ای که در میدان نبرد به دشمن اعلام کند دیگر سرباز نداریم، بگوییم خزانه خالی شده است و آب خوردن مردم را به برجام گره بزنیم تا این پیام را به دشمن برسانیم که همه چیز ما بستگی به امضای شما دارد، ما این سیاست خارجی را بلد نیستیم.

وی تحریم های جدید را ناشی از ارسال پیام و سیگنال های خاص از سوی یکی از نامزدها در ایام انتخابات و مناظره ها دانست و افزود: کدام رییس جمهور در دنیا بنیه دفاعی و نظامی کشور خود را تضعیف و تحقیر می کند و می گوید: «چرا زیرزمین های موشکی را نشان دادید؟» وضع تحریم های جدید ناشی از تخریب بنیه نظامی و دفاع موشکی در مناظره ها بود و اگر پیام اقتضاد مقاومتی به دشمن ارسال می شد یقینا تحریم ها افزایش پیدا نمی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به تخلفات رخ داده در انتخابات آنها را بدیع و بی سابقه دانست و گفت: رسانه ملی بیش از پنج ماه غیر از انعکاس عملکرد های طبیعی دولت اقدام به پخش برنامه هایی می کرد که صبغه تبلیغاتی داشت و وضعیت نا برابری را برای دیگر نامزد ها رقم می زد.

تولیت آستان قدس رضوی بسیج شدن امکانات کشور برای تبلیغ نامزد دولت را از دیگر تخلفات انتخاباتی دانست و افزود: فرمانداری ها، بخشداری ها و دهداری ها برخلاف قانون تبدیل به ستاد انتخاباتی دولت شدند و روزنامه ایران به عنوان بولتن رسمی تبلیغاتی دولت به همراه دیگر روزنامه ها، اقدام به تهمت زدن و دفاع از یک نامزد می کردند.

وی مهندسی مشارکت مردم در انتخابات و نرساندن تعرفه به محل هایی که احتمال رای آوری رقیب نامزد دولت بالا بود را مهمترین تخلف انتخاباتی برشمرد و گفت: این تخلف بسیار بر دل و جان مردم گران آمد و ما به عنوان نیروهای انقلابی پایبند به قانون بر خلاف فتنه گران از شورای محترم نگهبان، مدعی العموم و دستگاه قضایی می خواهیم تا نگذارند به حق الناس خیانت شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی عدم رسیدگی جدی به این تخلفات را موجب وارد آمدن آسیب بر اعتماد مردم و خسارتی بزرگ برای کشور دانست و خاطرنشان کرد: البته همه ما نظر شورای نگهبان را نظر نهایی و فصل الخطاب می دانیم اما از پی گیری مطالبات مردم خسته نخواهیم شد.                                                           

نماینده مجلس خبرگان رهبری خطاب به رییس جمهور مستقر گفت: خط امام خمینی(ره) شاخصه هایی دارد که دشمن شناسی و دشمن ستیزی، بکارگیری ادبیات انقلابی در شان مردم، توجه به فرهنگ و ارزش های اصیل اسلامی، ایجاد اشتغال و رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم، از بین بردن فقر و توجه به محرومان و مستضعفان از جمله این شاخص ها است که باید مورد توجه و عمل جدی قرار بگیرد و اگر بنای دولت بر اجرای این شاخص ها باشد ما حامی آن خواهیم بود./۲۰۱/۹۳۳/ب۱

ارسال نظرات