۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۵۰۱۷۹۹
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری مطرح کرد؛

بی حیایی درد جامعه اسلامی/ رفع مشکلات جامعه با تغییر نگاه به آموزه های دینی

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه جهل، نادانی، بدکاری و تنبلی از مشکلات جامعه است، گفت: برای رفع این مشکلات باید نگاه خود را به آموزه‌های دینی تغییر دهیم.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه جهل، نادانی، بدکاری و تنبلی از مشکلات جامعه است، اظهار کرد: برای رفع این مشکلات باید نگاه خود را به آموزه‌های دینی تغییر داده و کارهای جمعی را با توکل بر خداوند متعال دنبال کنیم. 

وی از بی‌حیایی به عنوان یکی دیگر از دردهای جامعه اسلامی نام برد و افزود: این درد مشکلات بسیاری را برای جامعه اسلامی به دنبال دارد؛ چرا که کاهش حیا سبب افزایش اختلاطهای خانوادگی و کاهش سنت حسنه ازدواج‌ می‌شود.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد:‌ افرادی که می‌توانند نیاز خود را در خیابان‌ها برطرف کنند دیگر برای ازدواج اقدامی نمی‌کنند؛ اگر مردان و زنان روزه بگیرند و به نامحرم نگاه نکنند در زندگی خود با مشکلات کمتری مواجه می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با تاکید بر اینکه بی‌حیایی نظام زندگی‌ها را از بین می‌برد، عنوان کرد: وقتی که جامعه بی‌حیا شود مردان در خیابان‌ها به دنبال لذت می‌روند و دیگر تمایلی به زنان خود ندارند به همین علت بی‌حیایی نظام ارتباط زن و شوهر را مورد آسیب قرار داده و سبب مشکلات دیگری در جامعه اسلامی می‌شود.

وی با بیان اینکه بی‌حیایی سبب اختلاط های اجتماعی می‌شود، گفت: وقتی دختران و پسران همانند تالار عروسی در دانشگاه‌ها حضور می‌یابند توجه دانشجویان به درس‌ها کمتر می‌شود؛ این مشکل در ادارات و دستگاه‌های اجرایی نیز قابل مشاهده است.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه در منبرها به صورت مستمر به موضوع حیا تاکید می‌کنیم اما باز هم اثر نمی‌کند به همین علت اکنون اجتماع،‌ خانواده و وضعیت کشور بهم ریخته است؛ در انتخابات شوراها تصاویر تبلیغاتی برخی کاندیداها نظام سیاسی کشور را بهم ریخت، این افراد با این تصاویر می‌خواستند در شوراهای اسلامی مملکت امام زمان(عج) حضور یابند.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) مقایسه همسران خود با دیگران را یکی دیگر از آسیب‌های بی حیایی دانست و افزود: این موضوع یک گسست بزرگ در ارتباط میان خانواده‌ها ایجاد کرده است که بر اساس روایات دینی فردی که حیا ندارد دین خود را هم از دست می‌دهد چرا که بی‌حیایی سبب فراموش شدن واجبات و افزایش محرمات می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به اینکه بدون حیا دین مردم جامعه ماندگاری ندارد، تصریح کرد: وقتی که انسان از نگاه فردی احساس خجالت کند مقابل او گناهی انجام نمی‌دهد؛ در دورانی حرمت لباس روحانیت را حفظ می‌کردند و با دیدن روحانیون از اقدام خلاف شرع پرهیز می‌کردند اما اکنون به حرمت این لباس مقدس هم توجه نمی‌شود.

وی افزود: اینکه افراد باور کنند که دیده می‌شوند راهکاری برای کاهش بی‌حیایی در جامعه است چرا که بسیاری از بی‌حیایی‌ها تلاشی برای دیده شدن است؛ بی‌حیایی فقط به زنان اختصاص ندارد بلکه گاهی مردان هم دچار این مشکل می‌شوند، آستین کوتاه پوشیدن گناه ندارد اما دیدن بازوان دست مرد برای دخترانی که ازدواج آنها به تاخیر افتاده مشکل‌ساز می‌شود.

ماندگاری با بیان اینکه کارهای مختلف افراد توسط خداوند متعال، پیامبران، ائمه اطهار(ع) دیده می‌شود، گفت: اگر عملکرد مسؤولان توسط مجموعه‌های نظارتی و بازرسی دیده نشود توسط خداوند متعال، پیامبران، ائمه اطهار(ع) و شهدا دیده می‌شود؛ امیدواریم خداوند متعال خیانت‌گران به نظام اسلامی که قابل اصلاح نیستند را رسوا کند.

وی با تاکید بر اینکه اعضای بدن نیز در روز قیامت بر عملکرد انسان شهادت می‌دهند، یادآور شد: اگر باور کنیم که عملکرد ما با دوربین‌های مختلف ملائکه، آسمان، زمین، شهدا، انبیا، ائمه اطهار(ع) و خداوند متعال مشاهده می‌شود دیگر بی‌حیایی نمی‌کنیم./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات