۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۵۰۳۱۴۰
حجت الاسلام ذوالنور مطرح کرد؛

تشابه لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی با سند ننگین ۲۰۳۰

نماینده مردم قم در مجلس با انتقاد از اظهارات و توجیهات غلط دولتمردان درباره سند ۲۰۳۰، گفت: سند ۲۰۳۰ کمتر از لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی نیست.
راهپیمایی مردم قم در سالروز قیام ۱۵ خرداد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور ظهر امروز در میان جمعیت پرشور راهپیمایان قیام 15 خرداد در حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) به ایراد سخن پرداخت و گفت: امام راحل 15 خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام کردند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی رهبر معظم انقلاب را شخصیتی عنوان کرد که توانستند کشتی انقلاب را در میان موج های ساختگی دشمن به سلامت عبور دهند و اظهار داشت: خداوند متعال را برای این نعمت بزرگ ولایت، شاکریم.

وی 15 خرداد را نقطه عطفی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانست و ادامه داد: این روز بزرگ، بیداری بخش بود و نظام سلطنت را رسوا ساخت؛ 15 خرداد نقطه آغازین رسمی انقلاب اسلامی است اگر چه ریشه آن در گذشته بود.

حجت الاسلام  ذوالنور افزود: اختناق، استبداد، دیکتاتوری، خشونت، سرکوب، زندان، شکنجه و تبعید، کاسه صبر مردم را لبریز کرده بود و هر روز شاهد ترویج فرهنگ غلط و منحط غربی بودند.

وی با اشاره به قانون کاپیتولاسیون در ایران، یادآور شد: قانونی را با عنوان «کاپیتولاسیون» در کشور اجرا کردند و بر اساس این قانون اگر شاه مملکت، یک سگ آمریکایی را می کشت، مجازات می شد اما اگر یک آمریکایی یک شخص اول مملکت یا مرجع تقلید را با ماشین زیر می گرفت، مصونیت قضایی داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ما در کشور خود اینگونه ذلیل و خار بودیم و مردم شاهد امواج پلید و سیاه انقلاب سفید بودند؛ شاه به قم آمد تا با علما و مراجع دیدار و آن ها را درباره انقلاب سفید متقاعد کند و همچنین تخم اختلاف در میان ایشان بپاشد، اما هیچ یک از مراجع تقلید شاه را راه ندادند؛ مراجع و علما با وحدت در این اقدام، درس خوبی به شاه دادند.

وی به وجود فساد اخلاقی و فرهنگی در دربار شاه اشاره کرد و ابراز داشت: رژیم شاه با اصلاحات فرهنگی قصد داشت زمینه حفظ خاندان پهلوی را فراهم کند؛ اما سخنان امام راحل و در پی آن حمله مأموران ستمشاهی به مدرسه علمیه فیضیه، این زمینه ها را از بین برد.

رییس فراکسیون دفاع و اقتدار ملی مجلس شورای اسلامی گفت: در لایحه انجمن های ولایتی و ایالتی مواردی بود که بی بند و باری را برای زنان و دختران به همراه داشت و امام خمینی(ره) در مقابل آن ایستادند، بیانیه دادند، سخنرانی و روشن گری کردند و در روز عاشورا، بدن نظام سلطنتی را به لرزه در آوردند.

حجت الاسلام ذوالنور خاطرنشان کرد: در 12 محرم که با 15 خرداد 42 مصادف بود، کماندوهای رژیم ستمشاهی که از خارج قم آمده بودند، به منزل امام خمینی(ره) در قم ریختند و ایشان را دستگیر کرده و به تهران منتقل کردند.

وی ادامه داد: پس از این که مردم از این اقدام مطلع شدند، از خانه ها بیرون آمده و همچون سیل خروشان به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) روانه شدند؛ ستمشاهیان مردم را در فاصله 200 متری از حرم مطهر به رگبار بستند و حتی کوچه ها را بر روی مردم بستند تا نتوانند فرار کنند؛ برای ارعاب مردم هواپیماهای جنگی بر بالای سر مردم به حرکت درآمده و دیوار صوتی را شکستند؛ در آن روز 400 نفر از مردم قم به شهادت رسیدند.

رهبر، مردم و ایمان سه عامل پیروزی قیام 15 خرداد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با وجود همه این اتفاقات و قیام های مشابه در ورامین، کاشان، تبریز و سراسر ایران، این قیام خاموش نشد و بدن نظام ستم شاهی را ذوب و خاکستر کرد؛ این قیام با وجود سه عنصر وجود «رهبری»، «مردم»، «انگیزه، روحیه و ایمان» به پیروزی رسید.

وی خاطرنشان کرد: در عاشوراها و تاسوعاها، حرکت مردم قوت و جان می گرفت و خروش بیشتری پیدا می کرد؛ امروز هم این سه عامل موجب بقا، دوام و تحقق آرمان های انقلاب اسلامی است؛ پیوند امام و امت در ایام پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، ناگسستنی بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: تا این سه عنصر در کشور ما در کنار هم زنده است و استمرار پیدا می کند، دوام انقلاب اسلامی تضمین شده است؛ در عناصر اصلی انقلاب باید بازنگری کنیم و مسؤولان را با جوهره اصلی انقلاب بسنجیم؛ ممکن است دستگاه های بیگانه به این سه عامل تعرض داشته باشند تا انقلاب اسلامی را به زمین بزنند.

وی با بیان این که مصوبه انجمن های ایالتی و ولایتی در دوران پهلوی بود که 15 خرداد را به وجود آورد، تصریح کرد: در فتنه 88 شعار «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» سر می دادند و امروز برخی برای تبلیغات خود در انتخابات ریاست جمهوری، به سران این فتنه سلام می دهند.

استحاله و تغییر تا کجا؟

رییس فراکسیون دفاع و اقتدار ملی مجلس شورای اسلامی گفت: چرا با وجود این که رهبر معظم انقلاب بر فراموش نشدن فتنه 88 تأکید می کنند، اما برخی با وقاحت تمام در کسوت کاندیداتوری بر سران فتنه سلام می دهند؛ آن هم فتنه ای که به چیزی کمتر از براندازی نظام فکر نمی کرد.

وی با اشاره به رییس دولت اصلاحات، اظهار داشت: برخی از مسؤولان و افراد برحسته کشوری برای یکی از سران فتنه که در حصر هم نیست، واسطه شده اند که وی به اندازه 5 دقیقه با رهبر معظم انقلاب ملاقات داشته باشند، اما ایشان فرمودند، ابتدا خرابی هایی که از فتنه 88 ایجاد شده را درست کنید بعد چنین درخواستی داشته باشید.

حجت الاسلام ذوالنور افزود: برخی عقلانیت را سازش و کوتاه آمدن با دشمن می دانند و فکر می کنند با آن ها می توانند مشکلات را حل کنند، در حالی که رهبر معظم انقلاب روز گذشته نسبت به این موضوع تصریح کردند؛ کرنش، التماس، خواهش، سستی، ضعف و غافل شدن از استحکامات ساخت داخل، جفای به عقلانیت است.

وی خاطرنشان کرد: امام راحل با تکیه به این مردم نظام سلطه را لرزاندند و عقلانیت به معنای تکیه به مردم است؛ برخی نه تنها امروز روحیه انقلابی گری را حفظ نکردند، بلکه برای دزدیدن چند رأی، گذشته مشعشع و درخشان انقلاب را زیر سؤال می برند؛ رهبر معظم انقلاب فرمودند، نباید جای جلاد و شهید عوض شود.

تطهیر کنندگان چهره منافقان در مقابل بیّنات امام قد علم کرده اند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که قوه قضاییه به درستی در سال 67 به وظیفه خود عمل کرده است، تصریح کرد: برخی ذهن جوانان را نسبت به گذشته مخدوش می کنند و کسانی که داعش در مقابل آن ها رو سفید است را برای آن ها تطهیر می کنند؛ راه امام خمینی(ره) معلوم است، چرا برخی عنوان خط امام را یدک می کشند ولی در مقابل بیّنات امام راحل قد علم کرده و به فریبکاری افکار عمومی می پردازند.

وی با بیان این که با ضعف و وادادگی دولتمردان احتمال جنگ وجود دارد نه در مقابل ایستادگی و پایداری، ادامه داد: گاهی اوقات حرف هایی از برخی تریبون ها بیرون می آید که دل دوست داران انقلاب را خون می کند؛ این چه حرفی است که می گویند، برخی امام و شهدا را فقط منسوب به خود می دانند؛ در پاسخ به این افراد باید گفت، شما چرا از امام فاصله گرفته اید و نظام سلطه از شما حمایت می کند؟ مگر امام راحل نفرمودند، اگر دشمن از شما تعریف کرد بدانید که راه را اشتباه می روید؛ شما چه کردید که استکبار از شما حمایت و تعریف می کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: امام خمینی(ره) در مقابل آزادی های اجتماعی که در مصوبه انجمن های ایالتی و ولایتی برای فساد به زنان دادند، ایستادند؛ آن هایی که ادعای پیروی از امام راحل را دارند، در روزی که دختران و پسرانی مست و بدون حجاب در شهر مقدس قم به رقص مختلط می پرداختند، کجا بودند؟ سگ های شما با رقصیدن مختلط و کشف حجاب پای مردم بصیر و انقلابی را گاز می گیرند؛ امام خمینی(ره) درصدد برخورد با این اقدامات بودند که قیام خونین 15 خرداد شکل گرفت.

دولت برای کاهش معضل طلاق چه اقداماتی انجام داده است؟

وی با تأکید بر این که امروز رسالت ما رسالت سنگینی است، آمار طلاق در تهران 40 درصد عنوان کرد و گفت: این طلاق ها ریشه اقتصادی و فرهنگی دارد؛ دولت برای حل این معضلات چه اقداماتی انجام داده است؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: محتوای سند ننگین 2030 کمتر از لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی نیست؛ تنها تفاوت این دو مصوبه در این است که در دوران پهلوی، عمال آمریکایی این لایحه را تصویب کردند اما در نظام جمهوری اسلامی، دولتمردان مخفیانه و با سوء استفاده از مسؤولیت هایی که داشتند آن را اجرا کردند.

وی با انتقاد از توجیه های غلط مجریان 2030 در کشور، ابراز داشت: دولت درباره همه چیز دروغ می گویید حالا چه شده که می خواهد حقایق جنسی را به کودکان آموزش دهد؟ برخی با کمال وقاحت بعد از سخنان رهبر معظم انقلاب درباره سند ننگین 2030 می گویند، یک عده طلبه بی سواد بلندگو به دست در مقابل این سند ایستاده اند؛ این دولت هیچ گاه انتقاد پذیر نبوده و نسبت به انتقاداتی که از سوز جان نسبت به عقاید مردم می شود، اینگونه پاسخ می دهند.

حجت الاسلام ذوالنور در پایان، خطاب به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: مجلس باید به وظیفه خود عمل کند و نسبت به این مشکلات بی تفاوت نباشد؛ مردم باید نسبت به دوام قیام 15 خرداد با حفظ اصولی که سبب پیروزی انقلاب اسلامی شد، تلاش کنند؛ تا زمانی که میان امام و امت، پیوند باشد، انقلاب اسلامی تداوم خواهد داشت./840/ 201/ص

ارسال نظرات