۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۵۰۵۰۸۷
حجت الاسلام رفیعی:

ساده زیستی و عدم دست درازی مسؤولان به بیت المال ضامن اقتدار کشور است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام علی(ع) حاکمی ساده زیست بود، گفت: اقتدار کشور در گرو ساده زیستی مسؤولان و عدم دست درازی آنان به بیت المال است.
حجت الاسلام ناصر رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه، در نخستین شب مراسم احیای لیالی قدر که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: لیالی قدر مهمانی اهل زمین برای آسمانیان است در این شب اهل زمین میزبان و فرشتگان مهمان محسوب می‌شوند.

وی افزود: شب قدر همنشینی افلاکیان با اهالی زمین و شب آشتی با خدا است و بهترین فرصت برای تغییر و تحول انسان به شمار می‌رود انسان در این شب می‌تواند با خدا ارتباط برقرار کند.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه ماه رمضان از بهترین ماه‌ها به شمار می‌رود، ابراز کرد: این سخن تنها به معنای برتری زمانی نیست بلکه براساس آیات مجموعه اعمال خیر انسان در این شب برتر از هزار ماه دیگر است.

استاد حوزه علمیه در تبیین اینکه شب قدر قلب ماه رمضان است، گفت: شب قدر را باید قدر دانست انسانهای بسیاری در این شبها متحول شده‌اند و ره صد ساله را یک شبه طی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ما در دعای جوشن از خداوند می‌خواهیم که ما را از آتش جهنم رها کند، اظهار داشت: حضرات معصومین(ع) به بهانه‌های مختلف به راه‌های رهایی انسانها از آتش جهنم پرداخته‌اند و با دلایل مختلف مردم را نسبت به قیامت و آتش جهنم متذکر ‌شده‌اند.

حجت الاسلام رفیعی درباره اینکه قرآن با مباحث معاد آغاز می‌شود، عنوان کرد: انسان نباید گناه و قیامت را کم در ذهن خود جلوه دهد چرا که دقت به گناه مانع انجام آن می‌شود. انسان اگر به قیامت اعتقاد داشته باشد از دروغگویی، تهمت زدن، دست درازی به بیت المال، اختلاس و غیره به جد پرهیز می‌کند انجام این دسته از افعال قبیح نتیجه ضعف اعتقادی است.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه انسان نباید به انجام گناه جرات پیدا کند، اظهار داشت: غفلت از عذاب الهی انسان را در انجام گناه بی تفاوت می‌کند. یاد قیامت بازدارنده از گناه است. پیامبر اکرم(ص) فرمودند: روزی هفت مرتبه بگویید خدایا ما را بهشتی کن و ما را از جهنم نجات ده.

وی افزود: انسان نباید بهشت و دوزخ را فراموش کنند، اگر انسان نفس خود را از رقبت به گناه، ترس، غضب و اشتهای به حرام کنترل کند خداوند او را از آتش جهنم نجات می‌دهد.

حجت الاسلام رفیعی در تبیین اینکه امام علی(ع) در دوران حکومتش زندگی ساده‌ای داشتند، گفت: مسؤولان کشور توجه کنند اقتدار کشور ایران در ساده زیستی است عظمت امام راحل در برابر ابر قدرت‌ها ساده زیستی ایشان بود. امام علی(ع) هرگز به بیت‌المال دست درازی نمی‌کردند.

استاد حوزه علمیه انس با قرآن کریم را راه انجات انسان از آتش دوزخ بیان کرد و اظهار داشت: خانه‌ای که در آن قرآن تلاوت شود برای اهل آسمان نورانی و درخشان است. کسی که از آبروی مردم دفاع کند خداوند او را از آتش جهنم حفظ می‌کند و از دیگر راه‌های رهایی از آتش دوزخ رفع مشکلات مردم است.

وی افزود: امروز رفع فاصله طبقاتی و گریه بر معصیت حرارت آتش دوزخ را سرد می‌کند./813/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات