۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۵۰۵۷۲۲
حجت الاسلام رنجبر:

جامع نگری نسبت به وقایع عالم سبب آرامش انسان می شود

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که با هم دیدن ها مایه آرامش انسان ها بوده و سبب می شود که انسان عالم را خیر و خوبی ببیند، گفت: اگر انسان مسائل را با هم ببیند متوجه می شود در عالم چیزی به نام شر وجود ندارد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد رضا رنجبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا رنجبر رییس مجتمع فرهنگی بلال سحرگاه امروز در برنامه تلویزیونی ماه خدا که از شبکه اول سیما پخش شد، گفت: هر پارچه ای که تاب و تحمل زخم های سوزنی را نداشته باشد هرگز نباید آرزو کند که یاری را در آغوش داشته باشد.

وی افزود: آدمی باید مجموع نگر و کلان نگر باشد یعنی نباید تنها زخم های سوزن را مشاهده کند بلکه پیراهن شدن را باید ببیند، اگر انسان مجموع مسائل را با هم مشاهده کند همه چیز برای او در عالم خیر و خوبی خواهد بود.

کارشناس دینی رسانه ملی با بیان این که مشکل انسان ها این است که مجموع و کلان نگر نیستند، اظهار داشت: غالبا افراد یک طرف قضیه را می بینند و یک جانبه به قاضی می روند، اگر انسان تنها زخم سوزن ها را ببیند به هم می ریزد.

وی ادامه داد: اگر انسان مسائل را با هم ببیند متوجه می شود در عالم چیزی به نام شر وجود ندارد، هرچه از جانب خدا باشد خیر و خوبی است، امام راحل فرمود خدای متعال نور و خیر محض است؛ اگر انسان می خواهد آرامش پیدا کند باید با هم ببیند.

حجت الاسلام رنجبر با بیان این که با هم دیدن ها مایه آرامش انسان ها بوده و سبب می شود که انسان عالم را خیر و خوبی ببیند، ابراز داشت: اگر انسان فقط به خال صورت خیره شود جز سیاهی چیزی نمی بیند اما وقتی این خال در مجموع صورت دیده شود می بینیم که همین خال سبب زیبایی و جمال چهره شده است.

وی عنوان کرد: امام راحل مجموع را مشاهده می کردند، به همین دلیل مکتب ایشان این بود که خدای متعال نور وخیر محض است و بدون آمیختگی با ظلمت کمال و بدون اختلاط با تیرگی روشنایی است./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات