۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۵۰۶۲۷۶
همزمان با ماه رمضان برگزار شد؛

اردوی جهادی طلاب و اساتید مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم شیروان خراسان شمالی

مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان اردوی جهادی طلاب و اساتید این مدرسه علمیه در مناطق محروم خراسان شمالی برگزار شد.
اردوی جهادی طلاب مدرسه علمیه آیت الله حکیم شیروان

حجت‌الاسلام امید سعادتی، مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان در استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از برگزاری اردوهای جهادی طلاب و اساتید این مدرسه علمیه همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: اردوی جهادی طلاب و اساتید مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) در مناطق سرحد شیروان و بجنورد برگزار شد.

وی اظهار کرد: بیش از 15 نفر از طلاب و اساتید این حوزه در ماه مبارک رمضان به مدت ۱۰ روز به مناطق سرحد و روستاهای محروم شهرستان بجنورد و شیروان اعزام شده و در قالب دو گروه فرهنگی تبلیغی و عمرانی مشغول فعالیت هستند.

حجت‌الاسلام سعادتی بازسازی حسینیه، برگزاری کلاس‌های فرهنگی تبلیغی ویژه دانش آموزان و نوجوانان و برگزاری کلاس‌های جزء خوانی قرآن کریم و احکام ویژه برادران و خواهران را ازجمله برنامه‌های این اردوی ده‌روزه اعلام کرد.

وی همچنین از حضور گروه جهادی طلاب و اساتید مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان در جمع مرزبانان نیروی انتظامی در مناطق مرزی خبر داد و افزود: ترویج و گسترش فرهنگ فعالیت جهادی یکی از اهداف و رویکردهای اردوهای جهادی طلاب و روحانیان است.

حجت‌الاسلام سعادتی در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان 157 هزارنفری شیروان، دومین شهرستان پرجمعیت استان خراسان شمالی بوده و در این شهرستان دو مدرسه علمیه برادران آیت‌الله حکیم (ره) و خواهران الزهرا (س) دایر است، خاطرنشان کرد: حدود 150 طلبه خواهر و برادر در این دو مدرسه علمیه به تحصیل علوم دینی تا پایه شش مشغول هستند.

وی گفت: حوزه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) شیروان، از نظر قدمت یکی از قدیمی‌ترین مدارس علمیه سطح استان خراسان بزرگ و دومین مدرسه علمیه استان خراسان شمالی است که این موضوع نشان از ظرفیت و جایگاه فرهنگی این شهرستان دارد.

حجت‌الاسلام سعادتی افزود: قرار گرفتن شهر شیروان در مسیر جاده آسیایی و موقعیت جغرافیایی این شهرستان، مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) را از سایر مدارس علمیه استان متمایز کرده به‌گونه‌ای که این تمایز هم در برنامه‌ریزی و فعالیت‌ها و هم در موفقیت‌های طلاب این حوزه علمیه مشهود است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) شیروان به لحاظ علمی پژوهشی دومین حوزه علمیه در استان و چهارمین مدرسه در سطح مدارس علمیه استان‌های سه‌گانه خراسان است.

حجت‌الاسلام سعادتی افزود: این مدرسه علمیه دارای طلاب مستعد و خوش‌ذوق بوده؛ اما از نظر زیرساختی و امکانات آموزشی و پژوهشی نیازمند توجه بیشتر مسؤولان و خیران است؛ چراکه حدود 50 سال از ساخت آن می‌گذرد و زیرساخت‌های آن تا حدی فرسوده شده است.

گفتنی است، در سال تحصیلی جاری در مجموع هزار و 400 طلبه خواهر و برادر در 15 حوزه علمیه شهرستان‌های مختلف این استان شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران در سطوح یک، دو و سه مشغول تحصیل علوم دینی هستند./9314/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات