۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۵۰۶۳۸۱
معاون اعزام مبلغ تبلیغات اسلامی قزوین:

گناه ارتباط انسان با خداوند متعال را قطع می کند

حجت الاسلام میرزایی گفت: انسان باید تنها از گناه خود بترسد، کسی که ارتباط خود را با خدا از طریق ارتکاب گناه قطع می‌کند ترس از همه چیز و همه کس او را آزار می دهد.
حجت الاسلام مسیح الله میرزایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام مسیح الله میرزایی، معاون اعزام مبلغ تبلیغات اسلامی قزوین شب گذشته در مسجد زینبیه قزوین با اشاره به نصایح مشفقانه امیرمؤمنان(‌ع) خطاب به بندگان، گفت: امیرمؤمنان در نصایح ارزشمند خود مهمترین امور مربوط به رابطه فرد با مبدأ تدبیر امور ادب در دانش اندوختن و چگونگی رویارویی با سختی‌ها را مطرح فرموده است.

وی در ادامه با اشاره به نخستین سفارش امام، افزود: در نخستین سفارش امام علی(ع) انسان را تنها به امیدواری به مبدأ هستی و پروردگار خود فرا می‌خواند این مسأله از آن جهت است که اگر کسی به غیر از خداوند متعال امیدوار شد دچار خسران خواهد شد.

معاون اعزام مبلغ تبلیغات اسلامی قزوین در ادامه با اشاره به روایتی از آن حضرت پیرامون امیدواری نسبت به خداوند، اظهار کرد: آن حضرت در غررالحکم فرموده است همه امیدتان به خداوند باشد و به احدی جز او امید نبندید چون کسی به غیر خدا امیدوار نشد مگر آنکه خوار شد، در مقابل کسی که به خدا امیدوار باشد در مواقع ناامیدی و بسته بودن درها به روی او بیشتر به خداوند دل می‌بندد.

وی در ادامه با اشاره به سفارش دوم حضرت امیر(ع)، ابراز کرد: انسان باید تنها از گناه خود بترسد کسی که ارتباط خود را با خدا از طریق ارتکاب گناه قطع می‌کند ترس از همه چیز و همه کس او را آزار می دهد امام صادق(ع) می‌فرماید هر که از خدا بترسد و او را نافرمانی نکند، خداوند هر چیزی را از او می‌ترساند و کسی که از خداوند نترسد خدا او را از هر چیزی می‌ترساند.

حجت الاسلام میرزایی در ادامه اعتراف به نادانی را سفارش سوم حضرت امیر(ع) دانست و تصریح کرد: عمل بدون دانش گمراه کننده و مایه گمراهی است به همین جهت گفته‌اند فتوا از روی نادانی نفرین ملائکه و عذاب الهی را به دنبال دارد امام در خطبه‌ای می‌فرماید آنچه نمی‌دانید نگویید اگرچه آنچه را که می‌دانید کم باشد.

وی در پایان گفت: کسی که مطلبی را نمی‌داند اما خود را دانا می‌داند و به هر سوالی پاسخ می‌دهد دچار جهل مرکب شده و از نادانی خود غافل می‌ماند، از این رو چنین فردی از کسب دانش بازمانده و همواره در جهل باقی خواهد ماند./873/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات