۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۵۰۸۸۷۷
به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع صورت گرفت؛

برگزاری مراسم عزاداری در دفتر آیات صافی گلپایگانی و وحید خراسانی

مراسم عزاداری سالروز تخریب قبور ائمه بقیع در دفتر حضرات آیات صافی گلپایگانی و وحید خراسانی برگزار شد.
آیات وحید و صافی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم عزاداری به مناسبت سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع ظهر امروز در دفتر حضرت آیت الله وحید خراسانی و با حضور این مرجع تقلید برگزار شد.

در این مراسم که به مناسبت هشتم شوال و نود و چهارمین سالروز تخریب قبور مقدس ائمه بقیع به دست وهابیت ملعون برگزار شد، حجت الاسلام حسینی قمی سخنرانی و به ذکر ریشه و فکر وهابیت پرداخت و تأکید کرد که حتی این اندیشه در دوران پیامبر گرامی اسلام و امیرمؤمنان(ع) نیز وجود داشته است.

وی افزود: این گروه تکفیری و ملعون نه تنها قبور ائمه بقیع بلکه بسیاری از مظاهر اسلام را در مکه و مدینه از بین بردند و جالب است بدانید بعد از تخریب قبور در مدینه دو مرتبه به کربلای معلی نیز حمله کردند و تعدادی زیادی را به شهادت رساندند.

در ابتدای این مراسم نیز علی اصغر انصاریان مداح  اهل بیت(ع) به روضه خوانی و مرثیه سرایی پرداخت و مردم عزادار نیز در این مصیبت بزرگ اشک ریختند.

مجلس عزاداری سالروز تخریب قبور ائمه مظلوم بقیع، امروز با حضور عاشقان و شیفتگان خاندان وحی و نبوت و با مرثیه‌سرایی ذاکران اهل بیت(ع) در دفتر حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی نیز برگزار شد.

گفتنی است، قبور چهار امام معصوم شیعیان و نیز قبور همسران، دختران، برخی فرزندان، اصحاب، تابعین و بستگان پیامبرخدا(ص) و نزدیک به ده هزار نفر از شخصیتهای نامدار تاریخ اسلام در آنجا واقع است.

پیشینه این قبرستان به دوران قبل از اسلام می‌رسد، ولی در اسناد به روشنی مشخص نیست که قدمت آن به چه تاریخی مربوط است و از چه زمان مردمان مدینه جنازه درگذشتگان خود را در این گورستان به خاک می‌سپرده‌اند.

به هر حال پس از تسلّط سعودیان بر حجاز، با توجه به پیوند فکری و مذهبی آنان با محمدبن عبدالوهاب، در هر شهر و منطقه ای که وارد می‌شدند، آثار و ابنیه ساخته شده بر روی قبور بزرگان صدر اسلام را خراب و ویران می‌کردند.

وهابیان، بار نخست در سال 1221هـ.ق بخشی از بناهای قبرستان بقیع را ویران نموده و سپس با تکمیل سلطه خود بر حجاز در شوال سال 1344هـ.ق کلیه این بناها و گنبدها و آثار را ویران و اموال و اشیای گران قیمت موجود در این اماکن را به تاراج بردند و نه تنها در مدینه، بلکه در هرجا گنبد و بارگاه و زیارتگاهی بود، به ویرانی آن اقدام کردند./1330/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات