۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۵۰۹۱۲۱
حجت الاسلام شعبانی تشریح کرد؛

عملکرد ۴ ساله اداره کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف

مدیرکل سابق اعزام مبلغ اوقاف با اشاره به برخی عملکردهای این اداره کل در طول ۴ سال گذشته گفت: تمام تلاش های ما دراین مدت در جهت جامه عمل پوشاندن به دغدغه های رهبری بوده است.
حجت الاسلام احمد شعبانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام احمد شعبانی در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید اداره کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف که ظهر امروز در این اداره کل برگزار شد با اشاره به اهمیت کار تبلیغی عنوان کرد: یکی از کارهایی که در 4 سال گذشته انجام شده، جامه عمل پوشاندن به دغدغه رهبری در موضوعات فرهنگی و تبلیغی بوده است.

وی افزود: تمام تلاش های ما در این راستا معطوف شده است که حریم سازمان اوقاف رعایت شده و توجه به تکریم شخصیت مبلغان به عنوان سربازان امام زمان(عج) در رأس کارها قرار گیرد.

مدیرکل سابق اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: اگر مبلغان به این نکته توجه کنند که منتسب به امام زمان(عج) هستند و هرچه در زندگی مادی و معنوی خود داریم از آن حضرت است، بسیاری از مسائل و مشکلات خود به خود رفع شده و کارهای تبلیغی برکت پیدا می کند.

حجت الاسلام شعبانی با اشاره به برخی فعالیت های انجام شده توسط این اداره کل در زمان مدیریت خود خاطرنشان کرد: کارهای بسیار خوبی در این مدت انجام شده است که البته با رهنمودهای بزرگان و تلاش های مبلغان و همکاران بوده است و اگر دستاوردی مشاهده می شود حاصل تلاش شبانه روزی کارکنان و مبلغانی بوده است که با تمام توان و ظرفیت خود توانسته اند گامی در جهت تبلیغ و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در کشور بردارند.

وی ادامه داد: بازسازی ساختمان این اداره کل یکی از کارهای خوبی بوده که در این مدت به سرانجام رسید و با حمایت معاونت فرهنگی سازمان توانستیم این مکان را برای این اداره کل فراهم آوریم تا مشکلات موجود در این بخش مرتفع شوند.

حجت الاسلام شعبانی تأکید کرد: ساخت و تجهیز نمازخانه و سوئیت برای مبلغان، اسکن تمام مدارک مبلغان و بارگزاری مدارک 12 هزار نفر مبلغ در سامانه جامع تبلیغی، اعزام مبلغ در برهه های زمانی مختلف و مناسبت های متفاوت که به اذعان نهادهای تبلیغی تکریم مبلغان و دستاورد این اعزام ها بسیار زیاد و در اوج بوده است، از فعالیت هایی است که در این مدت صورت گرفته است.

وی ابراز کرد: برگزاری دوره های آموزشی کوتاه و بلند مدت مانند دوره های: آشنایی با معارف قرآن و حدیث، آشنایی با معارف نماز و راه های تشویق به نماز، دوره تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان، دوره آموزش چند رسانه ای با هدف القای مفاهیم دینی و دوره های آموزشی مشاوره خانواده و روانشناسی تبلیغی با همکاری نهادهای مختلف از جمله برنامه های دیگری است که در این مدت در جهت افزایش سطح علمی و آموزشی مبلغان انجام شده است.

مدیرکل سابق اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین کارهای انجام شده در این اداره کل، راه اندازی سیستم آزمون برای جذب مبلغان است که از این طریق مبلغان با توجه به فراخوان داده شده در این آزمون ها ثبت نام کرده و پس از قبولی نیز در مصاحبات تخصصی، میزان توانمندی آنها سنجیده می شود و این موضوع می تواند در گزینش صحیح مبلغان و کارآمدی آنها بسیار مؤثر باشد./872/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات