۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۵۱۰۴۴۷
نماینده مردم تکاب در مجلس:

منافع ملی اولویت قراردادهای بین‌المللی باشد

هاشمی گفت: برای انعقاد یک قرارداد بین المللی باید تمام جوانب از جمله مواضع امنیتی، اجتماعی، اقتصادی و تأثیرات فرهنگی مورد توجه قرار بگیرد.
دکتر همایون هاشمی

همایون هاشمی، نماینده مردم تکاب و رئیس فراکسیون غذا و دارو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، در رابطه با اصول عقد قراردادهای بین المللی، گفت: در هر قرارداد بین المللی، یک سری مبانی حقوقی وجود دارد که در حقوق بین الملل و حقوق عمومی، بخش لاتغیر و جدایی ناپذیر قرارداد است. مسؤولین باید در معاهده‌های بین المللی منافع ملی را در اولویت قرار دهند.

نماینده مردم تکاب در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با توجه به اینکه برخی کشورها از قدیم با جمهوری اسلامی ایران خصومت داشته و به دلیل ناسازگاری آنها با اساس و ادبیات جمهوری اسلامی، آشتی با آنها غیرممکن است. بنابراین باید اظهارنظر و ملاحظات همه بخش‌ها از جمله مباحث امنیتی و حتی دوستی‌ها و خصومت‌ها در قراردادهای بین المللی لحاظ شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در کل برای انعقاد یک قرارداد بین المللی باید تمام جوانب امنیتی، اجتماعی، تأثیرات فرهنگی، مواضع اقتصادی جهت منفعت کشور لحاظ شود./۸۵۶/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات