۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۵۱۰۷۸۲
عضو هیات امنای اتاق تبلیغ خراسان:

بالندگی نظام اسلامی نتیجه پیروی از ولایت است

عضو هیات امنای اتاق تبلیغ خراسان با بیان این که جمهوری اسلامی ایران کشور ایمانی و ولایی است، گفت: اگر نصرتی امروز در این نظام می بینیم به سبب الهی بودن آن بوده و دلیل بالندگی نظام اسلامی چیزی جز پیروی از ولی امر مسلمین نیست.
دهشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مرتضی دهشت، عضو هیات امنای اتاق تبلیغ خراسان عصر امروز در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با بیان این که یکی از سنت های پسندیده الهی این است که مومنان را نصرت دهد، گفت: مصادیق این مومنان کسانی هستند که با اعتقاد راسخ نه متزلزل حاکمیت خداوند رحمان را قبول دارند.

وی به روایتی از امام رضا(ع) اشاره و تصریح کرد: بر اساس بیان ایشان هر کس عبارت لا اله الا الله را بگوید به دژ مستحکم من وارد شده و هر کس به دژ خداوند وارد می شود در امان است که البته ذکر این عبارت باید توام با پذیرش ولایت الهی باشد چراکه امروز داعش نیز در عین عدم پذیرش ولایت الهی این عبارت ارزشمند را بر سر زبان می آورند.

عضو هیات امنای اتاق تبلیغ خراسان ادامه داد: در حقیقت اینان نباید انتظار نصرت از جانب خداوند داشته باشند.

حجت الاسلام دهشت با بیان این که در قرآن دو سنت بالقوه و بالفعل مطرح شده اظهار کرد: سنت بالفعل بر مبنای اراده الهی و خارج از اراده بندگان است همچون هدایت تکوینی که بر این اساس خداوند عالم را به پیش می برد اما سنت های بالقوه را خداوند متعال فرموده که شما انتخاب کنید و بر این اساس هنگام دعا به خدا خوش گمان باشید.

عضو هیات امنای اتاق تبلیغ خراسان با بیان این که در سوره مائده حضرت مسیح به خداوند عرضه می کند که تو میدانی در من چه خبر است اما من از تو بی خبرم و این نوعی سنت بالفعل است، بیان کرد: سنت بالقوه در نقطه مقابل سنت بالفعل بوده و در دستان من و شماست که خداوند می فرماید من از شما نصرت می خواهم.

وی با بیان این که یقین بدانید جمهوری اسلامی ایران کشور ایمانی و ولایی است، گفت: این نظام و مملکت مشمول آن دعای رسول الله در غدیر هستند و از این رو اگر شما نصرتی امروز در این نظام می بینید به سبب الهی بودن آن است؛  اکنون اگر نظام  اسلامی بالنده، پیروز و سرافراز است دلیلش چیزی جز پیروی از ولی امر مسلمین نیست.

حجت الاسلام دهشت با بیان این که هر آنچه می توانید در نصرت ولیتان بکوشید، تصریح کرد: مقصود از روایت که خداوند می فرماید من از شما نصرت می خواهم یاری دین الهی است و با یاری دین نشان می دهید از فرمان الهی تبعیت می کنید.

عضو هیات امنای اتاق تبلیغ خراسان با بیان این که برای یاری دین مبین اسلام قلبتان باید یاری دهنده باشد، گفت: گاهی شما در معرض خطر هستید که در چنین شرایطی باید تقیه کنید؛ همانطور که  امیر مومنان(ع) در روایتی از نهج البلاغه می فرمایند که اگر در فشار قرار گرفتید، تهدید به قتل و مرگ شده اید و خواستید که از من دست بردارید قلبا از من دور نشوید.

وی ادامه داد: در روایتی دیگر آمده که اگر نتوانستید امر به معروف و نهی از منکر کنید حداقل چهره تان را در هم بکشید و قلبا از آن منکر بدتان بیاید چراکه این یکی از مهمترین راه های یاری دین است./202/864/ب1

ارسال نظرات