۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۶
کد خبر: ۵۱۴۴۵۹

مناطق زلزله زده خراسان رضوی همچنان منتظر مساعدت مسؤولان

زلزله زدگان روستاهای خراسان رضوی در جریان بازدید امروز نماینده مجلس خبرگان رهبری از این مناطق، نسبت به بی اعتنایی مسؤولان برای بازسازی منازل مسکونی خود ابراز نارضایتی کردند.
بازدید آیت الله حسینی از مناطق زلزله زده خراسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، ساکنان روستاهای محروم و زلزله زده شهر رضویه که منازل مسکونی آن ها در پی زلزله های پی در پی اخیر در این استان، بین 60 تا 100 درصد آسیب دیده و تخریب شده است، در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی حسینی، نماینده مجلس خبرگان رهبری نسبت به روند کُند بازسازی این مناطق لب به اعتراض گشودند.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی حسینی که طی سفری یک روزه برای بازدید از روند بازسازی مناطق زلزله زده خراسان رضوی به روستاهای جیزآباد، درخت بید، کوه سفید و برخی دیگر از توابع شهر رضویه سفر کرده بود، نسبت به انعکاس مشکلات مردم این مناطق در آستانه فصل سرما به مدیران اجرایی استان و کشور قول مساعد داد.

به گفته ساکنان این مناطق، با وجود توجه و کمک ویژه رهبر معظم انقلاب به زلزله زدگان خراسانی و نیز بازدید تنی چند از مسؤولان ارشد استانی و کشوری همچون آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از مناطق زلزله زده طی صد روز گذشته، روند پیشرفت پروژه های بازسارزی منازل تخریب شده، بسیار کُند صورت گرفته است.

فرارسیدن تدریجی فصل سرما در کمتر از دو ماه آینده، نگرانی بیش از پیش روستاییان زلزله زده خراسان رضوی را سبب شده است و این در حالی است که اگر روند بازسازی این مناطق مشابه قریب به چهارماه گذشته باشد، ساکنان این روستاها زمستان سختی را پیش رو خواهند داشت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی که با همراهی تنی چند از اعضای دفتر احسان قاضی زاده هاشمی، نماینده مردم رضویه و فریمان در مجلس شورای اسلامی به بازدید از مناطق زلزله رفته بود، تسریع در رسیدگی به وضعیت منازل مسکونی این خانوارها را خواستار شد./820/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات