۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۵۱۴۵۴۷
معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق زاهدان:

حرم امام رضا بزرگ‌ترین قطب فرهنگی است

حجت الاسلام محبی گفت: خوشبختانه از ظرفیت های عظیم امامزادگان و ه بخصوص حرم مطهر رضوی به درستی بهره برداری شده و حرم حضرت رضا(ع) به بزرگ‌ترین قطب فرهنگی ایران اسلامی تبدیل شده است.
حجت الاسلام مهدی محبی، معاون پژوهش و تهذیب حوزه علمیه امام صادق زاهدان

حجت الاسلام مهدی محبی، معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق(ع) زاهدان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان حضور حضرت علی بی موسی الرضا(ع) و حضرت معصومه(س) و دیگر امامزادگان در ایران را یکی از عنایات خاص خداوند متعال دانست و گفت: حضور این بزرگواران در کشور ما یک مهندسی قیدی بوده که به ترویج دین نه تنها در ایران اسلامی بلکه در سراسر جهان کمک کرده است.

وی در خصوص دستیابی به ثبات فرهنگی و معنوی جامعه اظهار داشت: این ثبات با شخصیت و فطرت انسان‌ها در ارتباط است؛ زیرا باید از بخش کودک و نوجوان آغاز بکار کنیم و با بروزرسانی محتوای دین در بهترین قالب، آن را به صورت شهدی گوارا در کام کودکان‌مان بریزیم.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق(ع) زاهدان یکی از انواع جایگاه‌ها برای ثبات فرهنگی را آموزش و پرورش معرفی و اذعان کرد: آموزش و پرورش، ساختار دینی درستی ندارد؛ بنابراین باید در این راستا با بکارگیری ابتکارات معنوی جدید تلاش صورت گیرد.

حجت الاسلام محبی با اشاره به بهره‌برداری صحیح از ظرفیت‌های حرم مطهر رضوی و امامزادگان دیگر تصریح کرد: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند امامزادگان قطب فرهنگی کشور هستند، اتفاقات بسیار خوبی در این زمینه افتاده است؛ بخصوص در سال های اخیر یک تفکر جدید روی کار آمده و توانسته است حرم حضرت علی بی موسی الرضا(ع) را به بزرگترین قطب فرهنگی ایران اسلامی تبدیل کند./831/ت۳۰۳/س

ارسال نظرات