۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۵۱۴۷۸۰
استاد حوزه علمیه خواهران:

سیاست حضرت معصومه جهانی کردن زندگی بر محور ولایت بود

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه اگر ولایت مداری نباشد انسان مثل مرده متحرک است، گفت: سیاست حضرت معصومه(س) این بود كه محبت و مودت به اهل بیت(ع) جهانی شود.
اهل بیت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم میر امام، استاد حوزه علمیه خواهران امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) از مادری به نام نجمه خاتون(س) متولد شده اند، گفت: به مادر این دو بزرگوار10 نام نسبت داده شده است که می توان به نام نجمه به معنای ستاره و تكتم كه نام چشمه زمزم در مكه است، اشاره کرد.

 وی افزود: بعضی ازمغرضان بیان می کنند كه بیشتر مادران امامان به صورت كنیز خریداری شده اند در صورتی كه این بانوان معمولا دختر پادشاهان بوده اند كه از علم بالا یی برخوردار بوده و روشنفکر و مؤمن به خداوند بوده اند.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: حضرت معصومه(س) با فاصله 20 سال از امام رضا(ع) از نجمه خاتون(س) متولد شده است و امام صادق(ع) سال ها قبل از ولادت امام موسی کاظم(ع) وعده ولادت حضرت معصومه(س) و دفن ایشان را در قم داده بودند و فرموده بودند«دختری از فرزند فرزندان من به دنیا می آید ودر قم دفن می شود نامش فاطمه است، روز قیامت با شفاعت این بانو همه شیعیان من به بهشت می روند».

 خانم میر امام با اشاره به حدیثی از حضرت زهرا(س) مبنی بر اینکه «من از پدرم حضرت محمد (ص) شنیدم كه فرمودند هر كس با محبت اهل بیت پیامبر و آل محمد(ص) از دنیا برود شهید از دنیا رفته است»، گفت: محبت به اهل بیت(ع) لازمه و ضرورت زندگی انسان است.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم به پیامبر(ص) می فرماید«ای پیامبر(ص) به مردم بگو من مال ودارایی شما را نمی خواهم اجر و رسالت من دوستی شما با اهل بیت (ع) است اگر می خواهید راهی به سوی خداوند پیدا كنید ذوالقربی خدا را دوست بدارید یعنی محبت ال محمد(ع) را داشته باشید.»

استاد حوزه علمیه خواهران اظهار کرد: حضرت زینب(س) از حضرت فاطمه(س) روایت كرده كه حضرت زهرا(س) ضمن ایراد خطبه فدکیه در مسجد به مردم فرمودند«یادتان رفته پیامبر(ص) در غدیر فرمودند هر كس من مولای او هستم از این پس علی(ع) مولا  و امام او است».

 خانم میرامام اظهار کرد: اگر ولایت مداری نباشد انسان مثل مرده متحرک است و سیاست حضرت معصومه(س) این است كه همه با ولایت حضرت علی (ع) زندگی كنند و ولایت اهل بیت(ع) و محبت و مدت به ایشان جهانی شود.

وی افزود: حضرت معصومه(س) در راه ولایت جان دادند و ولایتمداری ما هم در پشتیبانی ولی فقیه است./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات