۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۰
کد خبر: ۵۱۴۸۹۲
حجت الاسلام شرفخانی:

تمدن‌سازی اسلامی و هدایت و انسان‌سازی کار تمام امامزادگان بوده است

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: تمدن‌سازی اسلامی و هدایت و انسان‌سازی جزو کارهای تمام امامزادگان بوده است.
حجت الاسلام احمد شرفخانی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی در گفت‌وگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری به مناسبت پنجم ذی‌القعده، روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه با اشاره به اینکه امامزادگان در یک برنامه مشخص در کشور ما حضور پیدا کرده‌اند، گفت: عمده دلیل حضور امامزادگان در کشور ما به خاطر ظلم و ستم حکومت بنی‌امیه و بنی‌عباس بوده است البته دعوت امام رضا (ع) را نیز در این میان نباید فراموش کرد.

وی ادامه داد: امامزادگان با یک نگاه ترویج فرهنگ اسلامی و اهل بیت (ع) در ایران حضور پیدا می‌کردند. همچنین آموزش معارف قرآنی و سبک زندگی اسلامی نیز به دنبال ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) در دستور کار آنها بوده است.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه تمدن‌سازی اسلامی و هدایت و انسان‌سازی جزو کارهای تمام امامزادگان بوده است، تأکید کرد: امروز فعالیت ما نیز در آستان مقدس و متبرک امامزادگان باید در راستای ترویج فرهنگ ناب اسلامی باشد زیرا حضور امامزادگان در ایران نیز با همین نگاه ترویج فرهنگ قرآنی و اهل بیت (ع) بوده است.

وی افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه طی برنامه‌ریزی‌هایی که داشته است تصمیم گرفته بقاع متبرکه را به عنوان قطب فرهنگی معرفی کرده و بر همین اساس فعالیت‌هایی را آغاز نموده است تا امامزادگان ما به مراکز تبلیغ و نشر معارف اسلامی تبدیل شوند. امروز در مراسم‌های مختلف در امامزادگان و بقاع متبرکه برنامه‌هایی را در همین جهت انجام می‌دهیم و در تلاش هستیم از حضور علما، روحانیون و مبلغان استفاده کنیم.

شرفخانی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های ما سهیم‌بودن امامزادگان و بقاع متبرکه در فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی بوده است، خاطرنشان کرد: بر این اساس ما در 2800 امامزاده مرکز هنری قرآنی به راه انداخته‌ایم. در ضمن خیمه‌های معرفت و پاسخ‌گویی به مسایل شرعی، تربیت فرزندان، مشاوره خانواده و فعالیت‌های چند رسانه‌ای از جمله اقدامات دیگر ما در امامزادگان و بقاع متبرکه برای ایجاد سبک زندگی اسلامی و رفع آسیب‌های اجتماعی می‌باشد.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ابراز داشت: برنامه‌های آموزشی دیگر ما همچون حفظ قرآن در طرح تابستانه در کنار اوقات فراغت سنین مختلف است. همچنین در ایام تعطیلات تابستان و عید نوروز نیز مناسبت‌های ملی مذهبی مهمی را به مناسبت ترویج سبک زندگی اسلامی به‌پا می‌داریم.

وی با اشاره به مهارت‌های اصلی سازمان اوقاف در امر آموزش اضافه کرد: یکی از مهارت‌های ما در سازمان اوقاف ترویج رویکرد سبک زندگی اسلامی می‌باشد. همچنین ترویج مهارت‌های ده‌گانه خانواده و فرزندپروری نیز جزو دیگر مهارت‌های ما می‌باشد. در راستای این آموزش‌ها نگاهی روانشناسی و اسلامی وجود دارد و نگاه نظری و مهمی را در جهت بهبود سبک زندگی جامعه نشان خواهیم داد.

شرفخانی در راستای تربیت مربیان نیز تصریح کرد: برای این کار ما کتاب‌های آموزشی‌ای را در اختیار آنها قرار می‌دهیم و شرایط لازم برای تربیت مربیان در امامزادگان و بقاع متبرکه تعبیه شده است. کسانی که در این کلاس‌ها نمره مورد نظر را به دست بیاورند بعد از دریافت گواهینامه می‌توانند در امامزادگان مشغول به فعالیت باشند.

وی در پایان گفت: برای ترویج رفتارهای فردی و اجتماعی با رویکرد اسلامی باید کارهای فرهنگی را در امامزادگان و بقاع متبرکه انجام دهیم. قطعا بالا رفتن آموزش در بین خانواده‌ها باعث رفع و کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق، اختلافات خانوادگی، بزهکاری، رفتارهای نامناسب با فرزندان و ... می‌شود بنابراین آموزش‌های ما باید در راستای سبک زندگی اسلامی و به صورت کاملا کاربردی و مهارتی باشد./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات