۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۵۱۵۴۲۷
امام جمعه تبریز: 

سرانه پایین مطالعه در کشور معضل مهمی است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با ابراز تاسف از سرانه بسیار پایین مطالعه در کشور، وضعیت کتابخوانی در ایران را در حد معضل دانست.
امام جمعه تبریز، حجت الاسلام آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی شب گذشته در دیدار با اعضای انجمن خیرین کتابخانه ساز در تبریز با بیان این‌که ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی لازمه ارتقای سطح آگاهی و بینش مردم است، اظهار داشت: احداث کتابخانه اقدامی ارزشمند از دیدگاه مفاهیم متعالی اسلام است.
وی با اشاره به فعالیت گسترده خیرین در عرصه احداث کتابخانه‌های عمومی خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی برای مشارکت عمومی مردم در این اقدام خیر بایستی با تبلیغ و معرفی فعالیت های انجمن پیگیری شود، فرهنگ کتابخانه سازی با عنوان وقف در کنار مساجد و مدارس می تواند عاملی برای گسترش این فضاهای فرهنگی شود.
امام جمعه تبریز با بیان این‌که کتابخانه بسیاری از اشخاص دانشگاهی و علمای حوزوی برای استفاده عموم پس از وفاتشان وقف شده است، افزود: اگر فضای مناسبی برای نگهداری و عرضه برای استفاده عموم نباشد، این گنجینه های ارزشمند از بین خواهند رفت، هر راهی که بتواند مردم را به مطالعه تشویق کند، باید مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با ابراز تاسف از سرانه بسیار پایین مطالعه در کشور وضعیت کتابخوانی در ایران را در حد معضل دانست و اظهار داشت: هر محله باید یک کتابخانه مجهز داشته باشد، تا مسؤله اوقات فراغت نوجوانان و جوانان با محیط سالم حل شود.
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با بیان این‌که مطالعات درسی کودکان، نوجوانان و جوانان نیز بایستی با محوریت کتابخانه محله صورت گیرد، گفت: عدم توانایی مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور برای ایجاد کتابخانه های جدید مشکلی است که باید چاره اندیشی شود.
امام جمعه تبریز ورود خیرین در امر کتابخانه سازی را ضرورتی انکار ناپذیر دانست و گفت: متأسفانه تعداد کتابخانه‌های استان با احتساب کتابخانه‌های مسجدی و تعداد صندلی های مطالعه موجود هیچ تناسبی با جمعیت آذربایجان شرقی ندارد./935/پ
۲۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات