۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۵۲۰۴۷۸
با سخنرانی امام جمعه موقت مشهد مقدس برگزار شد؛

چهارمین یادواره سرداران شهید بهاری و کاوه و ۲۰۰ شهید منطقه طلاب مشهد

وداع با پیکر مطهر دو شهید گمنام تازه تفحص شده، روایت گری دفاع مقدس و تجلیل از خانواده معظم شهدای مدافع حرم، از بخش های مختلف چهارمین یادواره سرداران شهید بهاری و کاوه و ۲۰۰ شهید منطقه طلاب مشهد بود.
یادواره شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، چهارمین یادواره سردار شهید محمد بهاری، فرمانده تخریب لشگر ویژه شهدا و نیز بزرگداشت 200 شهید منطقه طلاب، مدافعان حرم و شهید محمود کاوه شامگاه پنج شنبه در محل سالن همایش های مهندس مشکی مشهد مقدس با حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد برگزار شد.

حجت الاسلام علیرضا سفیدیان، دبیر ستاد برگزاری یادواره سردار شهید بهاری و شهدای منطقه طلاب مشهد در ابتدای این مراسم طی سخنانی به تبیین ضرورت بزرگداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: ما مدیون خون شهدا هستیم و حداقل وظیفه ای که داریم، برگزاری یادواره هایی است که امیدواریم بتوانیم به این وسیله قدم کوچکی در مسیر شهدا برداریم. ما کار خاصی برای شهدا انجام نمی دهیم و همواره شرمنده شهدا هستیم.

وی ضمن تقدیر از خانواده های معظم شهدا که در این یادواره حضور به هم رسانده بودند، خاطرنشان کرد: زحمات زیادی کشیده شد تا این برنامه برگزار شود و ان شاءالله در این مراسم از دو شهید گمنامی استقبال می کنیم که شاید خودشان خواسته اند گمنام بمانند. شهدای گمنام این درس را به همه ما و به ویژه مسؤولان می دهند که به دنبال جاری شدن نام بر سر زبان ها نباشیم.

علیرضا دلبریان، راوی دفاع مقدس، سخنران دیگر این مراسم بود که با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی علیه اعتقادات مردم و به ویژه قشر جوان، توجه همه مسؤولان به فرهنگ ایثار و شهادت و همت گماردن برای زنده نگاه داشتن یاد و خاطرات شهیدان را خواستار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد که سخنران ویژه این یادواره بود، اظهار کرد: صفحات تاریخ تشیع رنگین به خون شهیدان است و به فرموده شهید مطهری، ثابت ترین رنگ عالم، همین رنگ خون است.

حضور پیکر مطهر دو تن از شهدای گمنام تازه تفحص شده در جزیره مجنون و وداع خانواده های معظم شهدا و اقشار گوناگون مردم با این دو یادگار گلگون کفن دفاع مقدس، از مهم ترین بخش های این مراسم بود که همراه با مداحی ابراهیم قانع، حال و هوای متفاوتی به این یادواره بخشید.

گفتنی است، «اجرای سرود آیینی مدافعان حرم»، «تبرک جستن حضار از پرچم مطهر گنبد بارگاه سیدالشهدا(ع)» و «تجلیل از مقام شامخ خانواده معظم شهید بهاری، تنی چند از شهدای دفاع مقدس منطقه طلاب و نیز شهید ابوحامد، بنیانگذار تیپ فاطمیون سپاه قدس پاسداران انقلاب اسلامی» از دیگر بخش های این مراسم بود./۸۲۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات