۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۵۲۳۷۰۸
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز:

غدیر اساسی ترین برنامه پیامبر برای دوام عزت و شکوه اسلام بود

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز غدير را از اساسي ترين برنامه هاي پيامبر اسلام(ص) براي دوام، عزت و شكوه اسلام خواند و گفت: غدیر روز کمال دین و اتمام نعمت در سایه‏ تداوم خط رسالت در قالب امامت بود.
حجت الاسلام لرستانی

حجت الاسلام علی لرستانی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، اظهار داشت: غدير از اساسي ترين برنامه هاي پيامبر اسلام(ص) براي دوام، عزت و شكوه اسلام است.

وی با اشاره به اینکه واقعه غدیر تأثیر گذارترین حادثه صدر اسلام پس از بعثت نبی مکرم اسلام(ص) محسوب می شود، افزود: با توجه به آیات و روایات جایگاه غدیر به معنای دین شناسی، پیامبرشناسی، دشمن شناسی، سنت شناسی، امام شناسی و امت شناسی است.

حجت الاسلام لرستانی واقعه عظیم و تاریخی غدیرخم را از پر اهمیت ترین و عظیم ترین حوادث تاریخ اسلام عنوان کرد و با تأکید بر اینکه باید به آن باید بیشتر پرداخته شود، افزود: اهمیت غدیر و ولایت که موجب صدور آن همه روایات شده که اگر کسی  عمری را به عبادت بگذراند و علوی نباشد مقبول نیست.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم از عید غدیر خم به عنوان اتمام نعمت الهی بر بندگان و مایه ناامیدی کافران از نفوذ در ارکان رکنی اسلام یاد کرده است، ادامه داد: در خط غدیر هیچ تشویشی و شکی و نیست، تساهل و تسامحی وجود ندارد و چشم پوشی از حقی نیست.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز در ادامه یادآور شد: در غدیر طاغوت معنایی ندارد و پیامبر اکرم(ص) نیز با معرفی امیر المومنین(ع) به عنوان جانشین خود بر رسالت ماندگار خویش خاتمیت بخشیده است.

وی ادامه داد: در حکومت غدیر جامعه زیر چتر معنویت قرارمی گیرد و چشمه های استعداد علمی با افراد آن متولد می شود و حکومت موظف و مکلف پرورش این استعدادهای مسلمان است.

حجت الاسلام لرستانی تصریح کرد: برنامه ریزی در جهت تولید علم و حمایت از نخبگان علمی و فرهنگی وظیفه حاکم الهی غدیر است.

وی در ادامه با بیان اینکه رمز عید بودن غدیر کمال دین و اتمام نعمت در سایه‏ تداوم خط رسالت در شکل و قالب امامت‏ بود، یادآور شد: به فرمان پیامبر خدا(ص) مسلمانان مأمور شدند ولایت‏ را به‏ صاحب ولایت تبریک گویند و با آن حضرت بیعت کنند./9459/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات