۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۵۲۵۸۸۶
توصیه‌های آیت الله نوری همدانی به ایرانیان خارج از کشور:

ایرانیان پیام‌رسان انقلاب در جهان باشند/ مسلمانان از مسائل میانمار و فلسطین غافل نشوند

حضرت آیت الله نوری همدانی با حضور در جمع ایرانیان مقیم لبنان به بیان مهمترین وظایف ایرانیان خارج از کشور پرداخت و تأکید کرد: ایرانیان باید پیام‌رسان انقلاب در جهان باشند.
حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار ایرانیان مقیم لبنان حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار ایرانیان مقیم لبنان حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار ایرانیان مقیم لبنان حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار ایرانیان مقیم لبنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی، از مراجع تقلید در ادامه سفر خود به لبنان پنج شنبه شب در جمع ایرانیان مقیم این کشور در محل سفارت ایران در بیروت حضور یافت.

وی طی سخنانی در این نشست که به همت رایزنی فرهنگی کشورمان و با حضور مسؤولان نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران و ایرانیان مقیم این کشور برگزار شد به مهم ترین وظایف ایرانیان مقیم خارج از کشور پرداخت.

این مرجع تقلید در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: ایرانیان در هر نقطه ای از جهان که باشند رسالت بزرگی دارند و باید پیام رسان انقلاب باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه دادند: شجره ای که امام خمینی(ره) به وجود آورد روز به روز قله های جهان را در می نوردد و امروز با رهبری حضرت آیت الله خامنه ای خلف صالح امام و شخصی مدیر، مدبر، توانمند و شجاع به راه خود ادامه می دهد.

مسؤولیت ایرانیان؛ رساندن پیام انقلاب به دنیا

این مرجع تقلید افزود: مسؤولیت شما خاص است و آن رساندن پیام انقلاب است اما هر فردی سه مسؤولیت دارد که شامل مسئولیت فردی، اجتماعی و شغلی می شود.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه فردی هر شخصی مسؤولیت دارد خود را بسازد و به خوسازی مشغول باشد. حتی اگر یک نفر انسان در عالم وجود داشت وظیفه او خودسازی بود چون این عالم برای تکامل است.

حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه داد: خودسازی سه مرحله دارد که شامل ایمان، اخلاق و عمل است. در زمینه ایمان باید به اصول اسلام مثل نبوت، امامت، معاد و ارزش های اسلامی اعتقاد داشته باشیم. در زمینه اخلاق باید هر فرد به اندازه خودش سعی کند اخلاق اسلامی در وجودش متجلی باشد و در زمینه عمل باید به وظایف‌مان عمل کنیم.

این مرجع تقلید اظهارداشت: در زمینه اجتماعی هر انسانی باید احساس مسؤولیت اجتماعی داشته باشد و نمی توانیم در برابر اجتماع بی‌تفاوت باشیم. باید توجه کنیم که در اسلام مرزهای جغرافیایی مطرح نیست به فرموده پیامبر اسلام «من اصبح و لم یهتم بامور المسلمین فلیس بمسلم» اسلام می خواهد مسلمانان با هم ارتباط داشته باشند.

مسائل میانمار غم انگیز است/ باید به فکر روزی باشیم که فلسطین به ما برگردد

وی تأکید کرد: ما نمی توانیم از مسائل میانمار غافل باشیم. می بینید که واقعا چقدر مسائل میانمار غم انگیز است. ما نمی توانیم نظاره‌گر باشیم که مسجد الاقصی در دست دشمن است و باید به فکر روزی باشیم که فلسطین به ما برگردد؛ انهم یرونه بعیدا و نراه قریبا.

حضرت آیت الله نوری همدانی یادآور شد: پیامبر اسلام درباره اینکه مهمترین و رئیسی ترین مسأله اسلام چیست؟ فرمودند: الموالاة في الله والمعاداة في الله , والحب في الله والبغض في الله. بر این اساس خشم مقدس در اعماق دل انسان، در زندگی تأثیرگذار است. لذا باید با نظر خصم به دشمن نگاه کرده و مبارزه کنیم.

وی با اشاره به مسؤولیت شغلی ایرانیان خاج از کشور، گفت: هر کسی باید نسبت به شغل خود حساس بوده و موازین را در آن رعایت کند.

اهمیت نماز در کلام امیرمؤمنان علی(ع)

این مرجع تقلید با اشاره به نامه امام علی(ع) به محمد بن ابی بکر یادآور شد: حضرت علی(ع) می فرمایند تمام کارهای تو تابع نماز تو است اگر نمازت درست است بقیه کارهایت هم درست است.

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت و جایگاه کتاب نهج البلاغه، بیان داشت: در جلسات ایرانیان مقیم که الحمدلله مداوم است همانطور که به قرآن عنایت دارید به نهج البلاغه هم توجه کنید چون از لحاظ جامعیت در تمام ابعاد مطالبی را فرموده است.

وی همچنین افزود: سه کتاب باید همیشه مطالعه شود و کتاب بالینی ما باشد؛ اول صحیفه نور که ان شاءالله سفیر محترم این کتاب را تهیه می کند. دوم دفتر تبیان که کلمات امام را در 50 جلد دسته بندی کرده است و سوم وصیت نامه امام که خیلی مهم است چون پس از قلع و قمع استکبار و بعد از اتمام جنگ تحمیلی نوشته شده است./۹۰۷/۲۰۳/ح

ارسال نظرات