۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۵۲۹۹۶۰
حجت‌الاسلام امیری‌زاده:

مهم‌ترین عامل برون‌رفت از معضل‌های اجتماعی آمریکا، تقویت بنیان خانواده است

دبیر شورای انجمن‌های حوزه با تأکید بر این که مهم‌ترین عامل برون‌رفت از معضل‌های اجتماعی آمریکا، تقویت بنیان خانوادها است، گفت: خانواده می‌تواند نقش بازدارندگی بسیار بالایی در وقوع جرایم داشته باشد.
معضل های جامعه آمریکا معضل های جامعه آمریکا

حجت الاسلام خلیل امیری‌زاده، مسؤول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر این که مسؤولان آمریکایی به سبب تصویب قانون منع ورود مسلمانان به آمریکا، دچار یک تصمیم اشتباه راهبردی شده‌اند، بیان داشت: آمریکا از دوران گذشته مشکلاتی داشته است اما با آمدن ترامپ بر حجم این مشکلات افزوده شده است.

حجت‌الاسلام امیری‌زاده اظهار داشت:‌ متخصصان علوم سیاسی بر این باورند که رفتار‌های ترامپ مبتنی بر اصول سیاسی بین‌المللی نیست چرا که به محض رییس جمهور شدن با نزدیک‌ترین افرادی که در کاخ سفید با وی همکاری دارند، دچار مشکل شده است.

وی با اشاره به قانون حمل سلاح در آمریکا، ابراز داشت: متأسفانه قانونی تحت عنوان حمل سلاح در آمریکا وجود دارد که علت اصلی کشتار‌های آمریکا تلقی می‌شود اما شرکت‌های ساخت اسلحه با لابی‌های قدرتمند خود مانع از تغییر این قانون می‌شوند.

مسؤول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه با تأکید بر این که تیراندازی در آمریکا از مشکلات داخلی نشأت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: حادثه تیراندازی لاس‌وگاس آمریکا فرجه‌ای برای مسلمانان است تا بر جهانیان بفهمانند که مسلمان حقیقی نه تنها تروریست نیست بلکه به جایگاه والای بشری احترام ویژه‌ای قایل هستند.

وی تصریح کرد: بی‌تردید وجود فاصله‌ طبقاتی و افزایش آمار فسق و فجور در روند سیر سعودی کشتار‌های آمریکا تأثیر مستقیمی دارد، به همین علت نمایندگان پارلمان برای تجدید نظر در قوانین این کشور به دنبال راهی هستند تا مردم جامعه خود را از فرد‌گرایی به سوی خانواده‌ سوق دهند.

مسؤول نظارت و ارزیابی انجمن‌های علمی حوزه با تأکید بر این که مهم‌ترین عامل برون‌رفت از معضل‌های اجتماعی آمریکا، تقویت بنیان خانواده است، گفت: خانواده می‌تواند نقش بازدارندگی بسیار بالایی در وقوع جرایم داشته باشد، از این رو است که کمپانی‌های هالیوود در ساخت فیلم‌های سینمایی و سریال‌های خود خانواده را برجسته می‌کنند.

دبیر شورای انجمن‌های حوزه عنوان کرد: در حالی که ما در مسایل تربیتی دنباله‌وری از غرب را در ذهن می‌پرورانیم، غرب از شیوه خود پشیمان شده و به دنبال راه‌حلی برای بازگشت می‌گردد./878/۳۰۲/ص

ارسال نظرات