۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۵۳۰۲۲۱
امام جمعه بجنورد:

رفع معضلات اجتماعی درگرو اقدامات ریلی مسؤولان است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه رفع معضلات اجتماعی درگرو اقدامات ریلی مسؤولان است، گفت: مسؤولان دیمی عمل نکرده و ریلی عمل کنند و بر اساس اولویت برنامه‌ها را پیش ببرند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با مدیرکل امور اجتماعی استانداری، اظهار کرد: برای رفع معضلات و آسیب‌های اجتماعی باید برنامه‌ها به‌صورت مداوم و مستمر صورت گیرد.

وی افزود: در این راستا مسؤولان دیمی عمل نکرده و ریلی عمل کنند و بر اساس اولویت برنامه‌ها را پیش ببرند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: هسته‌های برنامه محور راه‌اندازی شود تا اولاً معضلات اجتماعی استان را شناسایی کرده و سپس برای پیشگیری و رفع آنها برنامه‌ریزی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: باید مسؤولان مرتبط بودجه‌های بیت‌المال را برای رفع آسیب‌های اجتماعی صرف کنند و از افراد متخصص برای رفع مشکلات اجتماعی کمک بگیرند.

به گفته وی در این زمینه باید متولیان امر آموزش‌های لازم را به مردم بدهند و برنامه‌های دست‌دوم را رها کنند و به اولویت‌های دست‌اول بپردازند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: اگر هر سال به‌صورت اساسی یکی از معضلات اجتماعی از سوی مسؤولان رفع می‌شد تا به حالا بسیاری از مشکلات مهم اجتماعی برطرف شده بود.

در این دیدار فریبا باقری باغان، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان شمالی هم درزمینهٔ آسیب‌های اجتماعی استان به‌ویژه منطقه جرگلان مطالبی را بیان کرد.

وی مشکلاتی ازجمله خودکشی، ایدز و هپاتیت، ازدواج‌های تحمیلی و فرار از خانه را ازجمله معضلات و آسیب‌های اجتماعی موجود در استان برشمرد./9314/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات