۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۵۳۱۵۷۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

ادبیات طلبکارانه ترامپ نتیجه رفتار غلط برخی سیاستمداران ایران در قبال آمریکا است

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی گفت: اگر امروز رییس جمهور آمریکا با لحن طلبکارانه و بی ادبانه با ایران سخن می گوید به دلیل این است که برخی از سیاستمداران ما به آمریکا بها داده اند.
حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی عبدخدایی شامگاه شنبه در چهارمین شب مراسم سوگواری سیدالشهدا(ع) که در دهه سوم محرم در خیابان خسروی مشهد در حال برگزاری است، به بیان ادامه بحث خود پیرامون اهداف قیام آن حضرت پرداخت و گفت: همانطور که در شب های اخیر عنوان کردم، امام حسین(ع) حاضر نبودند با باطل بیعت کنند و در همین راه نیز جان خود را فداکردند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: زمانی که معاویه زنده بود، سخنان خلافی را در جامعه علیه امیرمؤمنان(ع) رواج داده بود که سیدالشهدا(ع) در جریان مناسک حج، کنگره عظیمی را تشکیل دادند و ضمن دفاع از حقانیت امیرمؤمنان بر اساس روایات نبوی، به حاضران در این مراسم مأموریت دادند که سخن ایشان را در بلاد اسلامی نشر دهند. یعنی زمانی که معاویه در حال سیاست بازی بود، امام حسین(ع) مشغول آگاه سازی مردم بودند.

امام حسین به دلیل جهالت مردم به شهادت رسیدند

وی با بیان این که «امام حسین(ع) به خاطر جهالت و نادانی مردم به شهادت رسیدند»، اظهار کرد: جامعه اسلامی در دوره امام حسین(ع) یک جامعه خواب آلود و مرده بود. در آن زمان برای افراد جامعه فرق نمی کرد که چه کسی بر آنها حکومت می کند. عده ای از اسلام فقط نماز، روزه و حج را می شناختند و کاری نداشتند که معاویه چگونه فردی بود و یا یزید چه آدم فاسدی است. از جمله این افراد که در این جامعه مرده و خواب آلود زندگی می کردند و کاری به خیر و شر اسلام نداشتند عبدالله بن عمر بود که در مکه در کنار کعبه زندگی می کرد و به این کاری نداشت که یزید فاسد باید حاکم باشد یا فردی دیگر.

تبیین فلسفه حضور مدافعان حرم در نبرد با داعش

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی با اشاره به این که امروز هم عده ای از مسلمانان، به اشتباه اسلام را جدا از سیاست قلمداد می کنند، تصریح کرد: برخی مدام می گویند «چرا باید جوانان ما به سوریه بروند وکشته شوند؟» این در حالی است که مرقد مطهر حضرت زینب(س) در سوریه است و اگر این جوانان برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) به سوریه نمی رفتند، خدا می داند داعش چه بلایی بر سر حرم مطهر ایشان می آورد.

وی افزود: کشور سوریه تنها کشور عربی بود که در زمان جنگ تحمیلی صدام علیه ایران برای ما با واسطه اسلحه تهیه می کرد و بنده از تمام این موارد مطلع و در جریان بودم. از طرف دیگر اگر جوانان مدافع حرم برای دفاع به سوریه نرفته بودند، امروز ما باید در کرمانشاه در حال نبرد با داعش بودیم.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: خداوند رحمت کند جوانانی که در عراق در دفاع از حرم سیدالشهدا(ع) و اهل بیت جان خود را فدا می کنند. 200 سال بیش وهابیون عربستان که مانند داعش امروز بودند، به کربلا حمله کردند و قبه مرقد سیدالشهدا(ع) را پایین آوردند. علاوه بر این، آن ها حدود 5 هزار نفر را به شهادت رساندند و بسیاری از زنان و کودکان را به اسارت و بردگی بردند اما زمانی که می خواستند به نجف حمله کنند، به خاطر شرایط این شهر نتوانستند وارد نجف شوند. پس مقام شهدای مدافع حرم باید ارج نهاده شود.

ادبیات طلبکارانه ترامپ نتیجه رفتار غلط برخی سیاستمداران ایران در قبال آمریکاست

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به یاوه گویی های اخیر رییس جمهور آمریکا، خاطرنشان کرد: امروز رئیس جمهور دیوانه آمریکا ایران را تهدید می کند اما ما باید بدانیم که اگر همه باهم متحد باشیم، دشمن هیچ غلطی نمی تواند انجام دهد.

وی با اشاره به تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران، گفت: اگر بحث اقتصاد مقاومتی که یکی از خواسته های رهبر معظم انقلاب است، در جامعه اجرایی شود، حتی اگر دور تا دور کشور نیز در محاصره دشمن باشد، ما با هیچ مشکلی مواجه نخواهیم شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر امروز رییس جمهور آمریکا با لحن طلبکارانه و بی ادبانه با ایران سخن می گوید به خاطر این است که برخی از سیاستمداران ما به آمریکا بها داده اند. سخنان دیشب ترامپ به این افراد نشان داد که آمریکا قابل اعتماد نیست./820/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات