۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۵۳۳۳۷۰
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

راه برون رفت غرب از بحران های هویتی بازگشت به معنویت و اخلاق است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز دنیای غرب به دلیل فاصله گرفتن از دین و اخلاق در منجلابی از فساد و بی بندوباری گرفتار شده است، گفت: راه برون رفت جوامع غربی از بحران های اخلاقی و هویتی که امروز درگیر آن هستند بازگشت به معنویت و اخلاق است.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت هفته پیوند اولیا و مربیان در مصلی امام خمینی(ره) نکا برگزار شد، از پیوند اولياء و مربيان به عنوان پيوند مبارکي یا کرد و گفت: بايد آموزش را با نام و ياد خدا، راه خدا و اطاعت خدا همراه کرد.

مسؤول حوزه علمیه نکا در ادامه سخنان خود با ذکر آیه «اقراء باسم ربک الذي خلق» افزود: نخستین آياتي که بر پيامبر(ص) نازل شد از علم و قلم در راستای خداوند متعال صحبت می کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بنا بر آیه «زکيهم و يعلمهم الکتاب» هدف ما پرورش و آموزش است، خاطرنشان کرد: این بدان معنا است که در مسائل آموزشی ابتدا باید به مسأله تزکیه توجه کنیم.

امام جمعه نکا با اشاره به این که نام دستگاه تعلیم و تربیت باید اداره پرورش و آموزش باشد، تصریح کرد: در این سیستم آموزشی باید پرورش مقدم تر از آموزش باشد، چون باید یادمان باشد علم بدون اخلاق و تقوا هیچ فایده ای برای شخص و جامعه نخواهد داشت.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که هدف خانواده ها بايد پرورش صحیح و آموزش همسان و همپايه باپرورش باشد، تصریح کرد: اگر بخواهیم تنها به مسأله آموزش بپردازیم و موضوع پرورش را فراموش کنیم دچار نقصان شده ایم.

حجت الاسلام لائینی با طرح این سؤوال که کدام پرورش صحیح است، گفت: پرورشی مناسب و صحیح است که در راستاي اطاعت خدا باشد اگر مبنای پرورش ما غیر از این باشد نشان می دهد که مسیر مناسب را طی نکرده ایم.

امام جمعه نکا با بیان این که يکي از مهم ترين ميدان هاي جنگ فرهنگ ديني با فرهنگ غربي، همين الگوهاي نادرست پوشش است، تصریح کرد: همانطور که ما الگوي تغذيه و الگوي ورزش داریم باید در زمينه پوشش به دنبال الگوهايي باشيم که مورد قبول خداوند است و اين توصيه های شهدا به ما است.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که مباحث اخلاقی و دینی باید در مدارس ما به صورت جدی دنبال شود، خاطرنشان کرد: تعمیق باورهای دینی و اعتقادی در میان دانش آموزان باید یکی از رویکردهای مهم دستگاه تعلیم و تربیت باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز دشمنان به گونه ای عمل می کنند که شبهات و سؤوالات بسیاری در اذهان دانش آموزان در مورد مسائل اعتقادی به وجود آمده است، تصریح کرد: باید با تقویت حضور متخصصان دینی در مدارس به این گونه شبهات پاسخ مستدل و اقناع کننده داد که از بروز مسائل بعدی جلوگیری شود.

امام جمعه نکا با تأکید براین که آموزش و پرورش باید از همه ظرفیت ها برای تربیت و پرورش دانش آموزانی مستعد، متعهد و انقلابی بهره گیرد، افزود: آینده کشور در دستان همین دانش آموزان امروز است که اگر نتوانیم به خوبی نیروهایی متعهد و انقلابی تربیت کنیم ممکن است آینده کشور در اختیار افرادی که مورد اطمینان نیستند قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز دنیای غرب به دلیل فاصله گرفتن از دین و اخلاق در منجلابی از فساد و بی بندوباری گرفتار شده است، تصریح کرد: راه برون رفت جوامع غربی از بحران های اخلاقی و هویتی که امروز درگیر آن هستند بازگشت به معنویت و اخلاق است.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که علم بدون اخلاق و تقوا نه تنها سودمند نیست بلکه ممکن است مشکل آفرین نیز باشد، خاطرنشان کرد: به همین دلیل باید قبل از هر علم آموزی در مدارس و سیستم آموزشی کشورمان، اخلاق و تقوا را تقویت کنیم. 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه در حوزه حجاب هنوز جامعه ما دچار مشکلات و کمبودهای بسیاری است، خاطرنشان کرد: این معضلات و نقصان ها باید از همان دوران کودکی در خانواده ها و مدارس رفع شود تا امروز به یک بحران اجتماعی تبدیل نشود.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که نباید بگذاریم فرزندان ما تحت تأثیر الگوهای غلط و خطرناک غربی قرار گیرند، تصریح کرد: الگوهای غربی  منحرف کننده و خانمان سوز است که با کمی توجه می توانیم اثرات مخرب آن را به وضوح در جامعه مشاهده کنیم.

مسؤول حوزه علمیه نکا با اشاره به این که امروز مدارس پس از خانواده نقش مهمی در معرفی الگوهای برتر حجاب به دانش آموزان بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: معلمان در فضای مدارس باید دانش آموزان را با این الگوهای دینی مناسب و برتر آشنا کنند تا آنها در فضای بیرون جامعه فریب الگوهای انحرافی را نخورند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بدحجابی متأسفانه امروز در جامعه ما به یک معضل مهم اجتماعی تبدیل شده است، تصریح کرد: رشد و گسترش این پدیده خطرناک اجتماعی بنیان خانواده ها را نیز تهدید می کند و عامل بسیاری از طلاق ها در جامعه اسلامی شده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که برنامه های دینی و فرهنگی به منظور تقویت مسأله عفاف و حجاب در میان دانش آموزان باید بیشتر شود، خاطرنشان کرد: ظرفیت های تبلیغی در جامعه ما کم نیست، تنها برای بهره گیری از همه این ظرفیت ها نیازمند یک عزم راسخ و مدیریت صحیح داریم.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که مدارس سنگر تعلیم و تربیت است، افزود: تربیت دینی و انقلابی باید امروز رویکرد سیستم آموزشی ما به ویژه آموزش و پرورش باشد، چون این دستگاه حائز اهمیت زیربنای علمی و آموزشی کشور را شکل می دهد.

مسؤول حوزه علمیه نکا با تأکید براین که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از ظرفیت های دینی به منظور تربیت دانش آموزان هستیم، خاطرنشان کرد: امروز پیشرفت علم و تکنولوژی سطح دسترسی دانش آموزان را افزایش داده و همین مسأله می تواند همان طور که یک فرصت باشد، یک تهدید مهم برای آینده دانش آموز محسوب شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه برخی از دانش آموزان و نوجوانان کشورمان به راحتی تحت تأثیر برخی القائات غربی ها قرار می گیرند، تصریح کرد: دشمنان دین و انقلاب فرهنگ انحرافی خود را با زرق و برق امروزی در برابر نسل امروز جامعه قرار می دهند و نوجوانان و جوانان کشورمان فریب ظاهر آن را می خورند و در دام دشمن گرفتار می شوند./۱۳۱۷//۲۰۲/خ

 

ارسال نظرات