۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۵۳۳۷۲۸
به مناسبت شهادت حضرت رقیه صورت گرفت؛

تجدید میثاق طلاب مدرسه امام صادق اندیمشک با شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس

به مناسبت شهادت حضرت رقیه(س) و سالگرد شهید مدافع حرم حجت الاسلام کیهانی، طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) با حضور در گلزار شهدای این شهرستان با آرمان های شهدای والامقام تجدید بیعت کردند.
اندیمشک اندیمشک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، به مناسبت شهادت حضرت رقیه(س) و سالگرد شهید مدافع حرم حجت الاسلام محمد کیهانی، طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) اندیمشک با حضور در گلزار شهدای این شهرستان شهید پرور، بار دیگر با آرمان های شهدای والامقام مدافع حرم و دوران دفاع مقدس تجدید میثاق کردند.

براساس این گزارش، این تجدید پیمان، با حضور طلاب و اساتید از درب مدرسه علمیه امام صادق(ع) به صورت پیاده تا گلزار شهدای اندیمشک برگزار شد و در مسافت طی شده طلاب اقامه عزا کردند.

مداح این مراسم تجدید بیعت، روحانی و طلبه مدرسه علمیه امام صادق(ع) اندیمشک حجت الاسلام محمد بیرانوند بود که به ذکر مصیبت اهل بیت علیهم السلام و جایگاه والای شهدای مدافع حرم و دوران دفاع مقدس پرداخت.

گفتنی است طلاب و اساتید بر مزار شهید مدافع حرم حجت الاسلام محمد کیهانی توقف کردند و برنامه مختصری از قبیل اقامه عزا و سخنرانی کوتاهی از سوی معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق(ع) اندیمشک درباره جایگاه شهدای والامقام، برگزار شد.

حجت الاسلام حمیدرضا خادمی، معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق(ع) اندیمشک ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) در جمع راهپیمایان طلبه، اظهار داشت: همه ما موظف هستیم که یاد و خاطره شهدای والامقام را نگه داریم؛ زیرا عزت و آسایش مملکت ما در حال حاضر به طور قطع، مرهون خون پاک شهداست.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق(ع) اندیمشک در ادامه بیان داشت: شفاعت شهدا برای ما بسیار حائز اهمیت است که باید همیشه به این مدافعان و دلاورمردان اسلام توسل کرد و باید از آنها در زندگی خودمان یاری و نیز الگو بگیریم.

این مقام مسؤول و استاد حوزه علمیه با اشاره به قرآن کریم، ابراز داشت: خداوند متعال در قرآن کریم، شهدای والامقام را «احیاء» نامیده است و باید به این درک و فهم برسیم که شهدا زنده و در میان ما هستند و حیات حقیقی به همین شهدا تعلق دارد.

حجت الاسلام خادمی در پایان تصریح کرد: باید از آموزه های شهدا در زندگی و جامعه استفاده کرد و تاز سوی همین شهدای عزیز یک حیات حقیقی پیدا کنیم.

گفتنی است، این حرکت پیاده و اقامه عزا از درب مدرسه علمیه امام صادق(ع) اندیمشک هرساله در شهادت حضرت زهرا(س) از سوی طلاب برگزار می شود، اما امسال این برنامه در شهادت حضرت رقیه(س) و همزمان با سالگرد شهید مدافع حرم حجت الاسلام کیهانی برگزار شد./۹۴۵۳/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات