۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۵۳۴۰۷۲
خطیب جمعه نجف آباد:

سناریوی آمریکا علیه ایران ایجاد ترس و جلوگیری از پیشرفت است

حجت الاسلام حسناتی درباره تهدیدات آمریکا علیه ایران گفت: سناریویی که ترامپ و هم پیمانانش علیه ایران راه انداخته اند، ایجاد ترس و رعب و جلوگیری از پیشرفت این ملت است؛ اما به فرموده رهبری این ملت مقتدر در تمام مسائل و مسأله موشکی همچنان به پیش خواهد رفت.
حجت الاسلام حسناتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، با اشاره به توطئه ها و تهدیدهای آمریکا علیه ایران گفت: در شرایطی قرار داریم که پلیدترین جرثومه های فساد با این ملت در حال مبارزه هستند.

وی در ادامه بیان داشت: سناریویی که ترامپ و هم پیمانانش علیه ایران راه انداخته اند، ایجاد ترس و رعب و جلوگیری از پیشرفت این ملت است؛ اما به فرموده رهبری این ملت هیچ گاه عقب نشینی نخواهد کرد و مقتدر در تمام مسائل و مسأله موشکی به پیش خواهیم رفت.

حجت الاسلام حسناتی مشکل اصلی ملت را مشکلات داخلی بیان کرد و افزود: دشمنان این ملت هیچ غلطی بیش از آنچه تاکنون کردند، نمی توانند بکنند و اگر مشکلی داریم از داخل است به خصوص مشکلات اقتصادی و اشتغال که مسؤولان در سایه عملی شدن اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال می توانند به راحتی از این مشکل نیز عبور کنند.

وی با اشاره به سالروز شهادت امام حسن مجتبی بنا به نقلی ادامه داد: این امام همام چه در زمان حیات و چه در زمان شهادت و حتی در این دوران در بین شیعه مظلوم هستند و علما که مرزبانان حریم اهل بیت هستند، این دقت را داشتند که امروز را به عنوان روز شهادت حضرت مراسم عزاداری برپا کنند.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد درباره شخصیت امام حسن نیز خاطرنشان کرد: مقدمه پرورش یاران اباعبدالله برای قیام عاشورا در دوران حیات امام حسن بود که برای حفظ اصل اسلام و قرآن چنین زمینه سازی هایی را انجام داد و صلحنامه آن حضرت، زمینه عزت و عظمت مسلمین و اسلام و حفظ اصل اسلام در مقابل دشمنان شد.

وی با اشاره به برخی مناسبت های هفته گفت: 9 ماه صفر، مصادف با شهادت عمار یاسر است که در دوران حیاتش نشان داد انقلابی شدن آسان است ولی انقلابی ماندن سخت است و عمار دارای چنان عظمتی بود که حضرت علی در حقش فرمود أین عمار، که نشان از شخصیت والای او در بصیرت، معرفت و دینداری دارد.

امام جمعه نجف آباد درباره سالروز شهادت نوجوان بسیجی حسین فهمیده نیز تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس کم نبودند دانش آموزان و نوجوانی که به شهادت رسیدند که همین شهرستان حدود 700 دانش آموز شهید دارد و فقط در یک دبیرستان آن 234 دانش آموز به شهادت رسیدند ولی خداوند در هر دوره ای یک نفر را به عنوان الگو معرفی کند.

وی ادامه داد: امام خمینی در همان زمان شهادت این نوجوان فرمود، رهبر ما این نوجوان 13ساله است و مشخصه بارز این نوجوان دینداری و بصیرت او بود که کل قرآن را در وجودش پیاده کرده بود.

حجت الاسلام حسناتی درباره برخی گمانه زنی ها درباره تبدیل شدن مزار شهید حججی به مکان زیارتی گفت: درباره این شهید که اراده الهی باعث چنین عظمتی برای این شهید شد، باید مواظب باشیم که عظمت این شهید دستاویز شیادان و نادانان قرار نگیرد و در عین حال اصل مسأله که همان پاسداشت عظمت این شهید است نیز حفظ شود.

وی ادامه داد: دارایی های یک ملت مردان و زنان آن ملت هستند که مهمتر از آثار باستانی آن ملتند و سیره و سنت پیامبر اکرم و اهل بیت بود که برای زیارت قبور شهدای احد مسافت طولانی را طی می کردند و تا زمانی که فرهنگ شهید و شهادت بماند، عظمت و عزت باقی خواهد ماند.

وی در پایان با ابراز تأسف نسبت به وضعیت پوشش در جامعه نیز افزود: امروز دشمنان دین از پیشرفته ترین ابزارها به خوبی استفاده می کنند تا بتوانند اصول اصلی اسلام را از میان ببرند و نوع پوشش برخی از افراد در این دوران خود از مصادیق اعوان ظلم شدن است و با آنکه در رویات وارد شده که دینداری در آخرالزمان بسیار سخت است، اما با توسل به سیره اهل بیت باید ثابت قدم ماند./1306/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات