۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۵۳۵۲۷۷
اربعین؛

ترویج فرهنگ پیاده‌روی اربعین اسلام و انقلاب را بیمه می‌کند

امام جمعه موقت زاهدان گفت: ترویج فرهنگ پیاده‌روی اربعین حسینی در بین نسل جوان سبب می‌شود که اسلام و انقلاب اسلامی در برابر استکبار و زورگویان جهانی بیمه شود؛ پس باید به بهترین نحو ‌در راستای تقویت و‌ ترویج این فرهنگ قدم برداریم.
حجت الاسلام راهداری

حجت الاسلام احمد راهداری، امام جمعه موقت زاهدان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان با تأکید بر اینکه حرکت عظیم‌ پیاده‌روی اربعین، عظمت اسلام را در برابر استکبار‌ جهانی نشان می‌دهد گفت: حرکت بزرگ اربعین عظمت اسلام و فرهنگ شیعی در ایستادگی و‌ مقابله با استکبار را به جهانیان نشان می‌دهد.

وی با اشاره به درس هایی که می‌توان از این حرکت عظیم و گسترده گرفت ابراز داشت: قیام عاشورا درس دین باوری، جسارت، شجاعت، ایثار، جهاد در راه خدا و روحیه ستیزه جویی را در برابر استکبار جهانی در مسلمانان ایجاد کرده است.

امام جمعه موقت زاهدان با تأکید بر اینکه دشمن در عرصه جنگ نرم به دنبال تضعیف فرهنگ دینی است خاطرنشان کرد: دشمنان می‌خواهند با تأثیر بر افکار عمومی در باورهای مذهبی مردم مانند عاشورا و اربعین حسینی رسوخ‌ کرده و آن را بی اهمیت جلوه دهند؛ بنابراین ما باید در مقابل این هجمه‌ها از حماسه عاشورا و همایش پیاده‌روی اربعین به عنوان الگو استفاده کنیم.

حجت الاسلام راهداری ایام اربعین اباعبدالله(ع) را بهترین موقعیت برای معرفی فلسفه قیام عاشورا به مردم جهان دانست و اذعان داشت: باید به بهترین شکل از این ظرفیت در راستای معرفی اسلام ناب محمدی و اصل فلسفه قیام عاشورا بهره بریم.

امام جمعه موقت زاهدان با بیان اینکه اربعین حسینی بهترین فرصت برای معرفی امام حسین(ع) به نسل جوان است گفت: با بهره‌مندی از این فرصت‌ها باید در راستای تبیین و ‌ترویج معرفت دینی و ارتقای معنویت نسل جوان گام برداشت.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ پیاده‌روی اربعین حسینی در بین نسل جوان باعث می‌شود که اسلام و انقلاب اسلامی در برابر استکبار و زورگویان جهانی بیمه شود، پس باید به بهترین نحو ‌در راستای تقویت و‌ ترویج این فرهنگ قدم برداریم.

امام جمعه موقت زاهدان در پایان با اشاره به اینکه در این اجتماع عظیم تشیع باید مسأله وحدت میان مسلمانان مورد توجه قرار گیرد بیان کرد: در این گردهمایی باید از موارد تفرقه‌ برانگیز اجتناب شود؛ چرا که چشم جهانیان به این همایش بزرگ و عملکرد مسلمانان است./831/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات