۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۵۳۵۳۵۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

مجازات مفسدان اقتصادی دانه‌درشت سبب تثبیت اقتدار نظام می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: شناسایی و مجازات مفسدان واقعی و دانه‌درشت در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی برای تثبیت اقتدار نظام اسلامی ضرورت دارد.
حجت الاسلام یعقوبی حجت الاسلام یعقوبی حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار مدیرکل و جمعی از کارکنان تعزیرات حکومتی استان، اظهار داشت: شناسایی مفسدان اقتصادی و اجتماعی درجه‌یک از سوی مسؤولان دستگاه‌های نظارتی و مجازات آن‌ها با همکاری و همراهی دستگاه قضایی، برای جلب اعتماد مردم به نظام اسلامی یک امر ضروری است.

وی در ادامه افزود: اجرایی شدن احکام اسلام در جامعه به‌عنوان متن اجرایی حکومت اسلامی و تصویب قانون اساسی بر اساس آموزه‌های دینی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: اسلام همواره بر اجرای قوانین و احکام الهی تأکید داشته و برای متخلفان حدودی را تعیین کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: اسلام سبک زندگی و چهارچوب صحیح آن را برای بشر ترسیم کرده و مجازات‌ مختلف را برای انسان‌های متخلف در نظر گرفته است.

وی افزود: تعزیرات حکومتی به‌عنوان چشم بیدار نظام، باید مراقب مکر و حیله‌های افراد سودجو باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: طبق نظر اسلام، ما حق تجسس در امور مردم را نداریم؛ اما حق نظارت بر اعمال و رفتار سودجویانه آن‌ها را داریم.

وی تأکید کرد: اگر کسی عامدانه قصد ضربه زدن به سلامت اقتصادی و اجتماعی مردم را داشته باشد باید از سوی مسؤولان نظارتی و قضایی مجازات شده و به مردم معرفی شود تا درس عبرتی برای سایرین باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی افزود: ما با ایجاد فضای خوف و رعب مخالفیم؛ اما تعزیرات حکومتی باید به‌گونه‌ای عمل کند که متخلفان از شنیدن نام تعزیرات حکومتی از تخلف خود بگذرد.

وی در ادامه اضافه کرد: باید مردم به این باور برسند که چشم‌های بیدار حکومت اسلامی ناظر فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی در جامعه هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: علت شناسی تخلفات موجود در جامعه از ضروریات است و باید منشأ اصلی فساد شناسایی و از ریشه خشکانده شود تا جامعه مصونیت خود را حفظ کند./9314/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات