۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۵۳۶۰۶۶
اربعین؛

اربعین حسینی نقطه محوری جامعه اسلامی است

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) خمین گفت: اربعین حسینی نقطه محوری و مرکزی جامعه اسلامی است که هر حق طلبی باید به آن بپیوندد.
حرکت کاروان پیاده روی اربعین حسینی

حجت الاسلام حیدر احمدی مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) خمین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، گفت:  اربعین حسینی نقطه محور و مرکز جامعه اسلامی است که هر حق طلبی باید به آن پیوسته و با نشر پیام عاشورا به گسترش فرهنگ حسین شناسی در جهان کمک کند.

اربعین مرز مشترک میان حق طلبان است

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) خمین  با بیان این نکته که اربعین مرز مشترک میان حق طلبان است، بیان کرد: اربعین حسینی مرکز وحدت جامعه اسلامی برای فراهم شدن مقدمات ظهور امام زمان(عج) است.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در رابطه با آزاد اندیشی، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب به برگزاری جلسات آزاد اندیشی در حوزه ها و دانشگاه ها تاکید دارند.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) خمین با تاکید بر این نکته که اجتماع اربعین حسینی جایگاهی برای حق طلبان است، تشریح کرد: اربعین حسینی بهترین فرصت برای کسانی است که دغدغه حق طلبی و عدالت خواهی دارند.

فریاد عدالت خواهی شیعیان را به جهانیان

حجت الاسلام احمدی با اشاره به این نکته که باید از فرصت اربعین حسینی برای نشر پیام عاشورا در سراسر جهان استفاده کرد، گفت: شرکت کنندگان اجتماع عظیم اربعین می توانند فریاد حق طلبی و عدالت خواهی شیعیان را به جهانیان رسانده و سبب حرکت مردم از سایر ادیان و ملت ها شوند.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) خمین ادامه داد: شرکت کنندگان گردهمایی عظیم اربعین حسینی آمادگی روحی کاملی برای پذیرش سخن حق دارند.

حجت الاسلام احمدی با بیان این که افراد توانمند باید با تمام امکانات و قدرت خویش در مساله گردهمایی اربعین حسینی شرکت کنند، اظهار داشت: دستگاه های دولتی و آحاد مردم جامعه اسلامی موظف هستند که امکانات لازم را برای برگزاری گردهمایی اربعین حسینی فراهم کنند.

گردهمایی اربعین حسینی مقدمه ای برای ظهور امام زمان

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) خمین با تاکید بر این نکته که گردهمایی اربعین حسینی مقدمه ای برای ظهور امام زمان(عج) است، بیان کرد: هر قدمی که جامعه و امت اسلامی برای گردهمایی عظیم اربعین بردارند،مقدمه ای برای ظهور امام زمان(عج) است.

وی در ادامه با اشاره به این نکته که دولت اسلامی موظف است شرکت در اجتماع میلیونی اربعین حسینی را برای مردم جامعه تسهیل کند، اظهار داشت: جامعه اسلامی باید امنیت، بهداشت و آسان سازی حمل و نقل را برای زائران اباعبدالله تسهیل کرده و برای آسایش  سفر آنان تلاش کند./842/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات