۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۵۳۶۵۰۵
دبیر شورای عالی امنیت ملی:

ملت ایران سرمداران آمریکا را در ذهن مردم دنیا ذلیل کرده است

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: توطئه‌های آمریکا همواره مقابل ملت ایران دچار ناکامی و شکست شده و این ملت سرمداران آمریکا را در ذهن مردم دنیا ذلیل ساخته است.
شمخانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز در مراسم سی‌وهشتمین سالروز گرامی‌داشت 13 آبان که با حضور دانش‌آموزان و اقشار مختلف مردم در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد، اظهار داشت: ملت ما همواره برای حفظ هویت اسلامی، ایرانی و انقلابی خود مقابل آمریکا ایستادگی کرده و در این راه خون داده است.

وی افزود: سال 58 خباثت و دشمنی آمریکا بیش از گذشته آشکار شد و امسال هم در مخالفت با سیاست‌های ضدایرانی ترامپ سالروز 13 آبان برای ملت ما متفاوت‌تر و باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد.

شمخانی عنوان کرد: توطئه‌های آمریکا همواره مقابل ملت ایران دچار ناکامی و شکست شده است و ملت ایران سرمداران آمریکا را در ذهن مردم دنیا ذلیل ساخته است به گونه‌ای که خودشان هم بر این امر اعتراف کردند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی بیان داشت: اقدامات براندازانه، تلاش برای تضعیف قدرت دفاعی ایران، مخالفت با پیشرفت‌های علمی، هسته‌ای و موشکی، فضاسازی سیاسی و تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی، ایجاد بحران‌های امنیتی و مدیریت استحاله ایران از درون، مشوش نشان دادن چهره انقلاب اسلامی در دنیا تنها فهرست کوتاهی از همه اقدامات آمریکا در دشمنی با کشورمان است.

وی افزود: با همه این  اقدامات امروز شکست و ذلت نصیب آمریکا شده در حالی که کشورمان به عزت و اقتدار دست یافته است، اما با وجود این آمریکا هنوز عبرت لازم را نگرفته و روزی از مادر بمب‌ها پرده برداری کرده و روزی از مادر تحریم‌ها سخن می‌گوید که با آنها توان اقتصادی، هسته‌ای و دفاعی کشورمان را هدف قرار دهد، ملت ایران همانگونه که بمب اول را بی‌اثر کرده مادر تحریم‌ها را هم شکست خواهد داد.

شمخانی با بیان اینکه تلاش اقتصادی متکی بر توان بومی، ما را در مقابل آمریکا قوی تر خواهد کرد، بیان داشت: اقتدار ایران پشتوانه خوبی برای سیاستمداران کشورمان است به گونه‌ای که وقتی آمریکا  درخواست گفت‌وگو از رئیس‌جمهور این ملت ‌دارد می‌تواند درخواست نابجای او را رد کند.

وی افزود: این درخواست رییس جمهور آمریکا با وجود اهانت آشکار او به ملت ایران بسیار نابجا بود، ملت آمریکا به سلامت انتخابات او شک دارند، ایده انتخاباتی داخلی و خارجی ترامپ شکست خورده است و خود و متحدانش می‌دانند که لاف‌های ترامپ فعال شدنی نیست.

دبیر شورای عالی امنیت ملی بیان داشت: امروز در جنوب شرق آسیا بمب هسته‌ای و آن سوی دنیا موشک قاره پیما تست می‌شود، آن وقت می‌خواهند با این وضعیت و دیوانه جلوه دادن ترامپ در ذهن ملت‌ها دیگران را بین انتخاب اعدام و خودکشی به سوی خودکشی هدایت کنند.

شمخانی گفت: تاریخ انقلاب اسلامی گواه است که در دوران تک قطبی یا دو قطبی دنیا، زمانی که همه تهدیدات خود را علیه نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی ایران روانه می‌کردند، ملت ایران از تهدید برای خود فرصت رشد و توسعه ساخت که امنیت و اقتدار منطقه‌ای امروز کشورمان نتیجه تبدیل تهدید به فرصت  است.

وی ابراز کرد: چندین بار پایبندی کشورمان بر برجام از سوی آژانس اتمی و مذاکره‌کنندگان تایید است، اما همه دنیا می‌دانند که مسائل دفاعی و موشکی قابل مذاکره نیست با وجود این رییس جمهور آمریکا دنبال اعمال تحریم‌های جدید و جدایی بین ایران و کشورهای منطقه است اما آمریکا بداند که با این اقدامات در درون جمهوری اسلامی ایران بین مردم و حاکمیت برای رشد و پیشرفت بیشتر اتحاد و اجماع خواهد شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران در منطقه دارای اقتدار و صلابت است اما کشورهایی که با آمریکا به هر شکل آن همراهی داشتند دچار انزوا و ناتوانی هستند.

شمخانی گفت: دستاوردهای امروز انقلاب ناشی از حضور ملت ایران در صحنه، تدبیر امام راحل و رهبر معظم انقلاب است که هیچ گاه به آمریکا اعتماد نکرده و نخواهند کرد، چراکه آمریکا به هیچ کس رحم نمی‌کند که نمونه‌های آن را در رفتار با مصدق، شاه، صدام و مبارک مشاهده کردیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عدم اعتماد به آمریکا در ذهن مردم ما ثبت شده است و امروز در ذهن ملت‌های منطقه نیز قابل مشاهده است، امید که 13 آبان سال آینده بیشتر شاهد عجز و ناتوانی آمریکا در منطقه باشیم./807/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات