۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰
کد خبر: ۵۳۶۹۲۱
عضو شورای استان کربلا تاکید کرد؛

تلاش مسؤولان استان کربلا برای حل مشکلات موکب های ایرانی

عضو شورای استان کربلا با اشاره به اهتمام دولت عراق در مساعدت به منظور حل مشکلات موکب ها و زائران ایرانی، گفت: تمام مسؤولان عراقی به ویژه در استان کربلا اهتمام ویژه ای برای خدمات رسانی و رفع مشکلات زائران و خادمان موکب های ایرانی در ایام اربعین دارند.
خادمان موکب مازندران در کربلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ناصر الخزعلی، عضو شورای استان کربلا شامگاه امروز در جمع خادمان اربعین در موکب فاطمه الزهرا(س) مازندران درکربلا با تقدیر از حمایت های دولت و ملت ایران از عراق در مقابل جریان های تروریستی و تجزیه طلب، گفت: مردم عراق قدردان پشتیبانی های جمهوری اسلامی از عراق هستند و حمایت های مردم و دولت ایران در مقابله با تروریست های تکفیری  و یکپارچگی عراق را فراموش نمی کنند.

مسؤول کمیسون اقتصادی استان کربلا، افزود: برخی از افراد از وحدت و انسجام میان دو ملت برادر ایران و عراق ناراحت هستند و در این زمینه فتنه انگیزی می کنند.

استاد حقوق دانشگاه های عراق با اشاره به اهتمام دولت عراق به ویژه دولت محلی در استان کربلا برای همکاری و همراهی با زائران ایرانی در عراق، خاطرنشان کرد: تمام مسؤولان عراقی به ویژه در استان کربلا اهتمام ویژه ای برای خدمات رسانی  و رفع مشکلات زائران و خادمان موکب های ایرانی در ایام اربعین دارند.

وی به بازدیدهای خود از موکب های بزرگ برپاشده در شهر کربلا به ویژه موکب های ایرانی پرداخت و تصریح کرد: تدابیر صورت گرفته در موکب های ایرانی شهرکربلا نشان از یک برنامه ریزی مناسب و بلند مدت آن ها در جهت خدمت رسانی به زائران سیدالشهدا(ع) دارد تا مراسم اربعین باشکوه تراز سال های گذشته برگزار شود.

الخزعلی با تاکید بر این مطلب که مردم عراق خدمت به زائران سیدالشهدا(ع) را شرف خود می دانند، اظهار داشت: مراسم اربعین حسینی دیگر تنها منحصر به مردم عراق و قبایل و عشایر این کشور نیست بلکه گستره جهانی پیدا کرده است و کربلا در این ایام مرکز جاذبه محبان اهل بیت(ع) از اقصی نقاط جهان شد.

وی ادامه داد: باید از فرصت اربعین برای وحدت و همدلی بر اساس تاکیدات خداوند متعال و سفارش های پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) بهره برد و باید موضوع واقعه کربلا و پیام سیدالشهدا(ع) در تمام دنیا منتشر شود.

عضو شورای استان کربلا، موکب فاطمه الزهرا(س) مازندران را موکبی نمونه و شاخص در ارائه خدمات به زائران اربعین بیان کرد و گفت: موکب فاطمه الزهرا(س) مازندران به ویژه از نظر تشکیلاتی و سازماندهی منظم خدمات به زائران مورد توجه ویژه مسؤولان عراقی قرار گرفته است و ما حاضر به افزایش همکاری های خود به ویژه با این ستاد در سال های آتی هستیم.

وی افزود: هر قسمت در این موکب به مانند اعضای یک بدن به صورت منظم و منسجم مشغول فعالیت است و هماهنگی ها با توجه به حجم بالای زائر یعنی 5هزار نفر به صورت گردشی برای خدمت رسانی در زمینه اسکان، پذیرایی، خدمات درمانی، ماساژ، امور فرهنگی  و دیگر خدمات موجب تعجب ما شد. /1313/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات