۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۵۳۸۳۳۴
حجت الاسلام جوانبخت خبر داد؛

ثبت ۵۱ وقف جدید در استان آذربایجان غربی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان ‌غربی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی دارای بیش از ۶ هزار موقوفه است، گفت: امسال ۵۱ وقف جدید در استان ثبت شده است که شهرستان سردشت با ۹ موقوفه بیشترین سهم را دارد.
نشست خبری اوقاف

به گزارش خبرگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام ناصر جوانبخت امروز در نشست خبری به مناسبت هفته وقف با اشاره به اینکه آذربایجان غربی دارای بیش از ۶ هزار موقوفه است، اظهار کرد: امسال ۵۱ وقف جدید در استان ثبت شده است که شهرستان سردشت با ۹ موقوفه بیشترین سهم را دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان ‌غربی گفت: امسال ۵۶ میلیارد ریال اجرای نیت موقوفات در استان شده است.

وی ادامه داد: 136 هزار رقبه در استان وجود دارد که از این تعداد 14 هزار رقبه فاقد سند است. 

حجت الاسلام جوانبخت سنددار نبودن موقوفات ک رقبات را باعث دست درازی به موقوفات و همچنین ساخت‌ و ساخت‌های غیرقانونی دانست و افزود: برای جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی، سنددار ۱۴ هزار رقبه در سالجاری و سال آینده در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از صدور سند مالکیت برای نزدیک به ۵۰۰ رقبه در سال گذشته خبرداد و خاطرنشان کرد: تعداد رقبات سنددار شده در سالجاری به دو هزار و 436 رقبه رسیده که افزایش چشمگیری داشته است.

حجت الاسلام جوانبخت گفت: با توجه به همکاری و تعامل بین ادارات کل اوقاف و ثبت اسناد استان و تلاش برای سندددار کردن موقوفات، هم اکنون آذربایجان‌غربی در زمینه سنددار کردن رقبات جزو استان‌های برتر بوده و رتبه ششم را داراست. 

وی به تلاش معاونت حقوقی و ثبتی اداره کل در راسنای وصول مطالبات موقوفات از اشخاص و نهادهای دولتی اظهار کرد: دریافت مطالبه 169 میلیارد تومانی اداره کل اوقاف و امور خیریه از نیروهای مسلح به امضا رسیده است.

حجت الاسلام جوانبخت با حضور موکب های اداره کل اوقاف استان در مسیر پیاده روی زیارت اربعین اشاره کرد و گفت: امسال با توجه به بسته شدن مرز خسروی و تاخیر یک هفته ای، ۵۵ هزار پرس غذا برای اطعام زائران در مرز مهران آماده شد درحالیکه با ظرفیت چندبرابر این میزان بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در ادامه به کمیته احیای موقوفات حوزه‌های علمیه اشاره کرد و افزود: متاسفانه هم اکنون تعدادی از موقوفات مربوط به حوزه های علمیه در دست اشخاص است و تعدادی نیز مشکل شرعی و قانونی دارد که شناسایی شده‌ است. 

حجت الاسلام جوانبخت در پایان از تلاش رسانه های استان به ویژه تیم خبری مستقر در محل برگزاری مسابقات قدردانی کرد و گفت: برگزاری چهلمین دوره مسابقات سراسری قران کریم در استان یه حرکت بزرگ فرهنگی بود که متاسفانه برخی به دنبال زیرسوال بردن آن بودند؛ کسانی که مسابقات قرآن را نقد می کردند خودشان توفیق حضور در محل برگزاری رقابتها را نداشتند.

۲۶ آبانماه تا دوم آذرماه سال جاری هفته وقف نامگذاری شده است که اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی نیز بر اساس ابلاغ سازمانی، برنامه های مختلف را اجرا خواهد کرد./۹۳۶/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات