۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۵۳۸۴۷۵
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی:

نمایشگاه کتاب تبریز بیش از ۸۰۰ هزار نفر بازدید کننده داشت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز بیش از ۸۰۰ هزار بازدید کننده و بالای پنج میلیارد تومان فروش کتاب داشته ایم.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی امروز در اختتامیه جام باشگاه های کتاب و کتابخوانی کودک و نوجوان تبریز با ارزیابی مطلوب این فعالیت باشگاه اظهار داشت: این باشگاه های شامل تعدادی از فعالان و کتابخوانان حرفه ای و نیمه حرفه ای است و از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی تعداد باشگاه های ثبت شده در سایت استان را 57 عدد عنوان کرد و گفت: 41 باشگاه در تبریز، 7 باشگاه در شبستر، 4 باشگاه در مرند و 5 باشگاه ثبت شده در عجب شیر فعالیت دارند که حمایت های مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت طرح های متعدد در قالب های عیدانه، بهارانه و .... سوق پیدا کرده است.

محمد پور با اشاره به این‌که یک میلیارد و 500 میلیون تومان بن کتاب در نمایشگاه کتاب تبریز به فروش رفت گفت: ما در این نمایشگاه بالغ بر 800 هزار بازدید کننده و بالای پنج میلیارد تومان فروش کتاب داشته ایم؛ که نشان از اهمیت برگزاری این رویداد مهم فرهنگی در منطقه شمال غرب دارد.

وی با اشاره به این‌که کتاب عنصر حیات در عرصه فرهنگی جامعه است، تصریح کرد: کتاب کالای استراتژیک ذهنی تلقی می شود، که اگر ما در مسیر کتاب واقع شویم و نسبت به کتابخوانی رغبت کافی نشان دهیم، راه های توسعه، ترقی و تعالی با شتاب بیش تری سپری خواهد شد.  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بالا رفتن سرانه مطالعه در کشور را عاملی برای تولید دانش و توسعه همه جانبه و پایدار دانست و گفت: بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده در سال  2015 میلادی، سرانه مطالعه کشور کمتر از 13 دقیقه بود که این امر نشان از ضرورت ترغیب و ترویج کتابخوانی در جامعه دارد.

محمدپور منشأ عدم علاقه و رغبت کافی برای کتاب و کتابخوانی را عوامل متعددی دانست و گفت: اعتقاد داریم اگر مقوله کتاب و کتابخوانی در برنامه کاری مدیران اجرایی و مسؤولان تصمیم گیر قرار گیرد، مردم نیز رغبت حداکثری نسبت به این امر خواهند داشت.

وی ادامه داد: برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید از موازی کاری بپرهیزیم و در مناسبت های مختلف یک فضای تحلیل ایجاد کنیم و راه ها و روش های اتخاذ شده در این عرصه را اصلاح کنیم، به عبارت بهتر باید با هم افزایی بیش از پیش، رسانه ها را به چالش بکشیم تا روش های مناسب در خصوص ارتقای سرانه مطالعه را تبیین و منعکس کنند./935/پ204/ب1

ارسال نظرات