۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۶
کد خبر: ۵۴۰۱۱۶
با تجلیل از فعالان برتر قرآنی؛

همایش وقف قرآنی و تجلیل از حافظان برتر قرآن کریم استان قم برگزار شد

همایش وقف قرآنی و تجلیل از حافظان برتر قرآن کریم استان قم با حضور صدها فعال و حافظ قرآن در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.
مرکز فقهی ائمه اطهار/ عکس آرشیوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش وقف قرآنی و تجلیل از حافظان برتر قرآن کریم استان قم شب گذشته با حضور صدها فعال و حافظ قرآن در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این همایش قرآنی که همزمان با هفته وقف برگزار شد و با برنامه های فرهنگی و مذهبی از جمله برگزاری نمایشگاه و غرفه کودکان همراه بود، حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم به ایراد سخن پرداخت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در این برنامه با بیان این که موقوفات قرآنی در استان قم در حد بسیار ضعیف است، گفت:  متأسفانه در این زمینه غفلت شده است، در جامعه اسلامی ایران وقف برای احیای مکتب اهل بیت(ع) به ویژه حضرت سیدالشهدا بسیار گسترده است که حتی دیگر نیاز نیست.

وی ادامه داد: متأسفانه موقوفات برای قرآن که ثقل اکبر به شمار می رود در حد صفر است، گاهی برادران اهل سنت اشکال وارد می کنند که شیعیان به قرآن کمتر توجه می کنند البته اهل سنت نیز باید بیش از حال حاضر به عترت توجه داشته باشد، وقف قرآنی از بهترین انواع وقف محسوب می شود.

حجت الاسلام حسینی مقدم با بیان این که به برکت موقوفات قرآنی موجود نهضت قابل تجلیلی برای تعلیم، حفظ و جلسات قرآنی شکل گرفته است، ابراز داشت: امسال در استان قم قریب به 7 هزار نفر از علاقه مندان حفظ قرآن کریم در طرح حفظ قرآن تحت پوشش برنامه ها هستند.

وی عنوان کرد: برای نخستین بار مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن با تلاش و دلسوزی خادمان قرآنی در امامزاده جمال کار خود را آغاز کرده و تا کنون افراد شرکت کننده بیش از 10 جزء حفظ کرده اند که امیدواریم این طرح توسعه پیدا کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خاطرنشان کرد: مراجع و بزرگان سازمان اوقاف و امور خیریه را به عنوان یکی از ارکان فعالیت های قرآنی مورد عنایت و توجه قرار دادند، امیدواریم موقافات آنگونه ای که رهبر معظم انقلاب انتظار دارند احیا شود؛ طرح حفظ مورد نظر رهبر معظم انقلاب که فرمودند کشور باید بیش از 10 میلیون حافظ قرآن داشته باشد مورد توجه است و امیدواریم در جوار امامزاگان به اوج خود برسد.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که امامزادگان و بقاع متبرکه باید به قطبی فرهنگی تبدیل شوند، به تعبیر امام راحل مردم باید در پناه امامزادگان به آسایش برسند.

تجلیل از فعالان و حافظان برتر قرآن کریم استان قم برنامه دیگر این همایش قرآنی بود که از برگزیدگان با اهدای جوایز و لوح هایی تقدیر به عمل آمد.

بر این اساس ازخانم ها زهرا سادات اسلامی، فاطمه عابدی، فاطمه زهرا تقی زاده، زهرا جعفری، معصومه یداللهی، معصومه اقناعی، فریبا درخشی و اعظم ربانی در بخش مربیان برتر خواهران تقدیر به عمل آمد.

همچنین از آقایان حجت الاسلام خوشوقت، محمد خلیلی، سید اسدالله اصغری، سید محمدجواد حسینی نژاد و حسین اژدری در بخش مربیان برتر برادران تجلیل شد.

گفتنی است، قرار بود حجت الاسلام حمید محمدی دبیر شورای توسعه قرآنی کشور به عنوان سخنران ویژه در این همایش قرآنی حضور پیدا کند که این برنامه لغو شد./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات