۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۵۴۱۸۸۷
رییس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی مرکزی:

شیعه و سنی اشتراکات خودشان را فراموش نکنند

حجت الاسلام پرورش با اشاره به تلاش دشمنان جهان اسلام برای ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی، گفت: خداوند متعال نتیجه درگیری و اختلاف افکنی بین صفوف مسلمانان را از بین رفتن هیمنه و عظمت جامعه اسلامی توصیف کرده است و نسبت به پیامدهای غیر قابل جبران آن هشدار می دهد.
حجت الاسلام پرورش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسن پرورش، رییس عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، شامگاه امروز در مراسم جشن وحدت و همدلی بین کارکنان وظیفه شیعه و اهل سنت، ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) هدف از برگزاری این مراسم را نگاهی به سیره و سنت حضرت رسول اکرم (ص) عنوان کرد و گفت: هدف امام راحل از نامگذاری هفته وحدت که برگرفته از سیره بزرگان شیعه و اهل سنت است، ایجاد زمینه برای رسیدن به یک وحدت واقعی بین فرقه‌های مختلف جهان اسلام بوده است.

وی در ادامه با اشاره به آیه 46 سوره انفال، افزود: قطعا اگر امروز پیامبر اکرم (ص) در بین ما بود همگان را به قرار گرفتن در یک صف واحد و دوری از تفرقه سفارش می کرد. در این آیه پروردگار عالم همه مسلمانان را به اطاعت امر خداوند و رسول اکرم (ص) و دوری از تنازع و درگیری با یکدیگر سفارش کرده است و همه مسلمانان باید به این موضوع توجه داشته باشند.

از بین رفتن عظمت جامعه اسلامی نتیجه تفرقه است

حجت الاسلام پرورش با اشاره به عواقب خطرناک و شوم تفرقه برای کشورها و جوامع اسلامی، تصریح کرد: خداوند متعال نتیجه درگیری و اختلاف افکنی بین صفوف مسلمانان را از بین رفتن هیمنه و عظمت جامعه اسلامی توصیف کرده است و نسبت به پیامدهای غیر قابل جبران آن هشدار می دهد.

رییس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی با بیان اینکه اولین اقدام پیامبر اکرم (ص) بعد از ورود به مدینه را ایجاد اتحاد و برادری بین دو قبیله اوس و خزرج بود، اظهار کرد: ایشان سپس به برقراری عقد اخوت بین مهاجرین و انصار اقدام نمود که این موضوع در کتب اهل سنت و شیعه قابل مشاهده است.

وی هدف پیامبر اکرم (ص) از ایجاد اتحاد بین اقوام مختلف را در جهت نیل به رسیدن اهداف مقدس دانست و خاطرنشان کرد: هم اکنون دشمنان واقعی اسلام به دنبال تحقق «تنازعوا» یعنی ایجاد درگیری و نزاع بین همه اقشار مسلمانان هستند. القای این تفکر غلط که هر مذهبی می خواهد بماند باید با مذاهب دیگر مبارزه کند یک تفکر غلط و آمریکایی صهیونیستی است که ریشه آن را باید در تبلیغات استکبار جهانی جستجو کرد.

اتحاد مسلمانان کابوس دشمنان اسلام است

حجت الاسلام پرورش در ادامه اتحاد بین صفوف مختلف مسلمانان را کابوس وحشتناک دشمنان اسلام قلمداد کرد و گفت: چنین اتحادی اجازه کوچکترین جنایت در هر نقطه جهان اسلام را از دشمن سلب خواهد کرد. عزم دشمنان اسلام در نابودی همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی یکسان است، در اثبات چنین ادعایی همین بس که استکبار جهانی نسبت به کشتار وحشیانه مسلمانان میانمار که همگی اهل سنت هستند سکوت کرد و این مدعیان دروغین حقوق بشر اندک عکس العملی در مقابل این جنایات بزرگ از خود نشان ندادند.

رییس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، با اشاره به شهادت بسیاری از علمای اهل سنت به دست گروه های سلفی تکفیری، تصریح کرد: با نگاهی گذرا به بزرگان اهل سنت و سیره و روش آنها  می توان به کذب ادعای این گروه های تکفیری به خوبی پی برد.

وی در ادامه نگاه به سیره و سنت بزرگان اهل سنت و شیعه را چراغ راه پیروان راستین آن ها قلمداد کرد و افزود: در این زمینه حدیثی از امام صادق(ع) رییس مذهب شیعه نقل شده است که ایشان فرمودند: «هرکسی در صف نماز جماعت اهل سنت نماز بخواند مانند کسی است که پشت سر پیامبر اکرم (ص) نماز خوانده است» بر اساس این روایت همه مراجع تقلید شیعه جواز شرکت در نماز جماعت اهل تسنن را صادر کرده اند.

اختلافات اندک نباید عامل فراموشی مشترکات مسلمانان باشد

حجت الاسلام پرورش با اشاره به سیره و سنت یکی از بزرگان اهل سنت به نام مالک ابن خاطرنشان کرد: ایشان با امام صادق(ع)در مراسم حج شرکت می‌کرده است که این خود نشان از اتحاد و همدلی بزرگان هر دو فرقه است. هم چنین صحاح سته که معتبرترین کتب اهل سنت می باشد مملو از بیان فضائل اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

رییس عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی با اشاره به محبت بزرگان اهل سنت نسبت به ائمه معصومین(ع) اظهار کرد: امام شافعی که یکی دیگر از بزرگان اهل سنت است شعری در خصوص لزوم محبت اهل بیت پیامبر اکرم (ص) و سفارش قرآن در این زمینه سروده است که در منابع معتبر قابل مشاهده و بهره برداری است، شیعه و اهل سنت واقعی منادی وحدت و همدلی و چهره روحانی اسلام هستند و اختلافات اندک نباید اشتراکات فراوان شیعه و سنی را به فراموشی برده و زمینه را برای فتنه گری دشمنان فراهم کند./1304/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات